حقیقت‌پور گفت: تا کنون نشانه‌ای از حضور لاریجانی در انتخابات سال آینده دیده نمی‌شود.

منصور حقیقت‌پور: اصلاح‌طلبان عشوه سیاسی می‌آیند/ لاریجانی تا این لحظه می‌گوید قصد کاندیداتوری ندارم/ ظریف مورد اقبال مردم واقع نمی‌شود/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند هزینه ردصلاحیت را برای شورای نگهبان بالا ببرند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان چندی است که انتخابات را با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند، به این معنی که از یک‌سو نیروهای تند ایشان تا مرز انکار اصل انتخابات رفتند اما در عین حال طیف‌های دیگر این جبهه سیاسی مانند مجمع روحانیون مبارز به جدیت به انتخابات ریاست‌جمهوری وارد می‌شوند.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان بعضا ذائقه بذله‌گویی دارند و می‌خواهند افکار عمومی را به سمت خود بکشانند و بعضا هم عشوه سیاسی می‌آیند اما اگر معرفت داشته باشند اصل انتخابات را زیر سوال نمی‌برند. از سوی دیگر وضعیت کنونی که بیش از همه مورد انتقاد اصلاح‌طلبان قرار دارد، آشی است که خودشان پخته‌اند و اگر دولت نتوانست به وعده‌هایش عمل کند، آنها باعث روی کار آمدن آقای روحانی شدند».

او ادامه داد: «اینکه برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند که انتخابات کارکرد خود را از دست داده است را نباید چندان جدی گرفت زیرا در نهایت همه آنها در انتخابات فعال خواهند شد».

این فعال سیاسی درباره اینکه چرا برخی سران اصلاح‌طلب مطالبی تند علیه انتخابات بیان می‌کنند یا از افرادی به عنوان نامزدهای احتمالی خود سخن می‌گویند که در همه سال‌ها رویکردی تند داشته‌اند، اظهار کرد: «آنها می‌خواهند از یک سو جامعه را به سمت خود متوجه کنند و از سوی دیگر به زعم خود هزینه ردصلاحیت را برای شورای نگهبان بالا ببرند تا اگر احیا نیروهای رادیکالشان ردصلاحیت شدند، نیروهای درجه دو آنها ردصلاحیت نشوند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا احتمالش می‌رود که اصلاح‌طلبان بازهم با نامزد ائتلافی وارد انتخابات شوند، خاطرنشان کرد: «اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند و حتی ممکن است باز هم به سمت ائتلاف بروند. گرچه آنها نسبت به روحانی انتقاد می‌کنند که بعد از روی کارآمدنش آنها را به بازی نگرفت اما این احتمال وجود دارد که در شرایطی خاص مجدد به سمت نامزد غیراصلاح‌طلب و ائتلافی بروند».

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی براینکه آیا آن گزینه ائتلافی علی لاریجانی است، ادامه داد: «هنوز که مشخص نیست آقای لاریجانی نامزد می‌شود و تا این لحظه خود او می‌گوید که نمی‌آیم اما اگر اصلاح‌طلبان بتوانند لاریجانی را قانع کنند که در انتخابات1400 حاضر شود، حتما بخشی از اصولگرایان و اعتدالی‌ها هم از او حمایت می‌کنند اما باز هم می‌گویم که تا کنون نشانه‌هایی از حضور آقای لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده دیده نمی‌شود».

حقیقت‌پور در پایان درباره اینکه آیا ظریف می‌تواند نامزد اصلاح‌طلبان باشد، گفت: «آقای ظریف یک فرد حرفه‌ای در حوزه دیپلماسی و مذاکره است و هیچ وقت در حوزه داخلی کار نکرده است و درباره اقتصاد، اشتغال، صعنت، کشاورزی، فرهنگ، جامعه و... تخصصی ندارد و حتی مدیریت آنها هم برایش سخت است؛ بنابراین بعید است که او بیاید و حتی اگر نامزد شود و مورد حمایت اصلاح‌طلبان واقع شود، پذیرش و مقبولیت عمومی نخواهد داشت».