مجتبی شاکری گفت: مدعیان اصلاح‌طلبی دچار آشفتگی راهبردی شده‌اند و بنیان‌گذاران اصلاح‌طلبی نتوانستند خود را با مکتب امام همراه کنند.

مجتبی شاکری: اصلاح‌طلبان از جمهوری اسلامی عبور کرده‌اند/ آنها از اجرای عدالت همیشه گریزان بوده‌اند/ اصلاح‌طلبان جاده صاف‌کن پروژه‌ای براندازانه بودند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: قریب به هشت‌سال از دولت حسن روحانی‌ می‌گذرد و وضعیت اقتصادی مردم روز به روز بغرنج‌تر می‌شود و در این میان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هیچگاه سعی نکرده‌اند برای جبران چنین بحرانی نسبت درستی با محرومان جامعه برقرار کنند و همچنان شاهدیم که هیچ بحثی درباره عدالت‌رفته چندسال اخیر در میان ایشان وجود ندارد.

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مجموعه مدعیان اصلاح‌طلبی دچار آشفتگی راهبردی شده‌اند و بنیان‌گذاران اصلاح‌طلبی نتوانستند خود را با مکتب امام همراه کنند و حتی از جمهوری اسلامی، قانون اساسی و گفتمان انقلاب اسلامی هم عبور کرده‌اند. ادبیات جدیدی در توصیف جمهوری اسلامی به کار می‌برند و تعابیر جدیدی در سازش با نظام سلطه مطرح می‌کنند که مناسبتی با ذات استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ندارد. حتی اصلاح‌طلبان از اصل استکبارستیزیِ نظام هم فاصله گرفتند و حتی کسانی که در تسخیر سفارت آمریکا نقش‌آفرین بودند امروز ابراز پشیمانی می‌کنند. برخی از آنها به لحاظ اعتقادی و گفتمانی از مکتب امام و انقلاب اسلامی دور شدند».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان کار را تا جایی پیش بردند که از اغتشاشگرهای اجاره‌ای که قصد براندازی نظام را داشتند و کوشیدند برای حمایت خود مبنای عاطفی، اجتماعی، قانونی درست کنند و دیدیم اعتراف دستگیرشدگان چگونه عقبه قرارگاهی آنان را در خاک دشمن نشان می‌داد و اصلاح طلبان جاده صاف‌کن این پروژه براندازانه بودند. پروژه انکار دستاوردهای نظام و سیاه و زشت نشان‌دادن پدیده انقلاب ادبیات رایج تاجیک، حجاریان، علوی تبار و تاجزاده شد؛ تا آنجا که انتخابات 1400 را بی ثمر برای اصلاح امور دانستند و دعوت به اردوکشی خیابانی را به جای رفتن پای صندوق رأی چاره کار اعلام کردند. اصلاح‌طلبان حتی برای رضایت استکبار پا روی افتخارات ملی گذاشتند و برای خوش‌آمدن امثال ترامپ و بایدن با برداشته‌شدن محدودیت‌های صنعت هسته‌ای ایران مخالفت کردند».

این فعال سیاسی درباره بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به مفهوم عدالت، اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان از گفتمان مبارزه با فساد و پیگیری اجرای عدالت و شفاف‌سازی گریزان بودند. در تمام هشت سال دولت روحانی که برآمده از حمایت اصلاح‌طلبان است، روزی نبود که در رسانه‌ها خبر مفساد اقتصادی و واگذاری‌های کلان را نشنویم. گرانی به قدری زیاد شد که امکان زندگی برای مردم سخت شده است. بازی‌هایی که با دلار انجام شد، نشان می‌دهد که برای دولت و اصلاح‌طلبان گفتمان عدالتخواهی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیتهای داخلی مسئله اصلی نبوده و نیست».

شاکری درباره آینده سیاسی جریان اصلاحات هم گفت: «از اندیشه و گفتمان اصلاح‌طلبی جز آشفتگی و تناقض گویی باقی نمانده چیزی باقی نمانده است و آنها فقط با طرح شعارهای انحرافی و ایجاد موج‌های باطل به حیات نباتی خود ادامه می‌دهند؛ واقعیت این است که فقط تابوت مدعیان اصلاح‌طلبی برای دفن در قبرستان تاریخ  برده نشده است».

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره شعارهای اصلاح‌طلبان که همواره به میدان آوردن مردم را نوعی پوپولیسم می‌دانند، گفت: «جریان اصلاح‌طلبی دیگر گفتمانی تئوریک ندارد. از سوی دیگر آنها به طور کامل مردم را از دست داده‌اند و تمام‌قد در برابر نظام ایستاده‌اند؛ علاوه بر اینها دولت آنها هم هشت‌سال است که اقتصاد را در برابر دشمن شرطی کرده است. به این ترتیب اصلاح‌طلبان دیگر چیزی برای عرضه ندارند که بتوانند مردم را با خود همراه کنند. اگر حرفی داشتند در همین هشت‌سال عملی می‌کردند. آنها وقتی از صحنه سیاست رسمی دور هستند، در مقام اپوزیسیون همه کس و همه چیز را نقد ناجوانمردانه می‌کنند و وقتی در مسئولیت قرار می‌گیرند با تمام ناکارآمدی‌هایشان به هیچکس پاسخگو نیستند. این شیوه تکراری و نخ نما شده مدعیان اصلاح‌طلبی است».