اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته است که با نامزد مستقل وارد انتخابات1400 می‌شویم

ادامه تک‌روی‌های مؤتلفه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته گفت‌وگویی از اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگویی گفت که موتلفه با نامزد اختصاصی خود به میدان می‌آید. حسن غفوری‌فرد از اعضای مؤتلفه هم اخیرا گفته‌ است که حزب ما در تلاش است تا با گزینه واحدی در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ حضور پیدا کند و قطعا حزب مؤتلفه در آینده نامزد معرفی می‌کند. این سخنان شاید چندان منطبق با واقعیت موجود سیاسی نباشد زیرا حزب موتلفه در انتخابات مجلس تنها توانست یک فرد و آن هم مصطفی میرسلیم را راهی مجلس کند که آن نیز به واسطه قرار گرفتن نام میرسلیم در لیست واحد اصولگرایان بود و حتی مشاهده شد که میرسلیم که برای ریاست مجلس نامزد شد، به اندازه انگشتان یک دست هم رأی نیاورد یا او که تلاش بسیاری برای گرفتن ریاست کمسیون اصل90 داشت بازهم ناکام ماند. همه اینها البته به رویکرد حزبی موتلفه شاید ارتباط مستقیمی نداشته باشد اما حکایت از آن دارد که موتلفه به خودی خود جایگاه و پایگاه ویژه‌ای در جامعه ندارد و زمانی توانسته به موفقیت دست یابد که با دیگر احزاب اصولگرا همراه و هم‌قدم شده است.

البته که روحیه تک‌روی در موتلفه تازگی ندارد و به یاد داریم که در انتخابات ۹۶ هم تا مقطعی این اتفاق رخ داد و میرسلیم به عنوان نامزد حزبی موتلفه وارد میدان شد؛ هرچند که از مقطعی به بعد موتلفه از رئیسی حمایت کرد اما میرسلیم کنار نکشید و حدود یک‌درصد آراء را ازآن خود کرد. در 12دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مؤتلفه‌ای‌ها ۹ بار بخت خود را در انتخابات آزموده‌اند و با کاندیدای حزبی وارد گود رقابت شده‌اند.

رویکرد اخیر موتلفه برای حضور در انتخابات1400 درحالی است که انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که وحدت عامل بسیار مهمی برای پیروزی اصولگرایان محسوب می‌شود و ایشان توانستند با وحدتی یک‌پارچه و با ارائه لیستی واحد اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرند. به نظر می‎رسد که این مهم در انتخابات ریاست‌جمهوری چندبرابر دارای اهمیت است زیرا نیروهای انقلاب به هیچ وجه نباید در شرایطی قرار بگیرند که با ارائه چند نامزد انتخاباتی دچار شکسته‌شدن آرای‌شان شوند.