بیژن مقدم گفت: عده‌ای با عنوان اصلاح‌طلبی کارهایی در عناد با نظام انجام می‌دهند.

بیژن مقدم در واکنش به مصطفی تاجزاده: این میزان از بی‌اخلاقی سیاسی قابل فهم نیست/ تاجزاده سخنگوی اصلاح‌طلبان نان به نرخ روز خور است/ اول از همه خود تاجزاده نماد تفکر طالبانی است/ اصلاح‌طلبان اصل نظام را نشانه رفته‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان هر وقت عرصه سیاست را تنگ می‌بینند سعی می‌کنند با فرافکنی و شلوغ‎کردن اوضاع سیاسی خود را از قضاوت افکار عمومی برهانند؛ تازه‌ترین این حالت سخنان اخیر مصطفی تاجزاده است که گفته از یک‌سو ردصلاحیت را بهانه شکست‌های قبلی و بعدی اصلاح‌طلبان قرار داده و از سوی دیگر در یک ادعایی عجیب و بدون سند گفته است که اصولگرایان دچار تناقض هستند.

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به سخنان تاجزاده به «مثلث‌آنلاین» گفت:

«ظاهرا بخشی از صحبت‌های اصلاح‌طلبان از زبان تاجزاده زده می‌شود؛ در واقع تاجزاده سخنگوی اصلاح‌طلبان نان به نرخ روز خور است؛ کسانی که دیگر هیچ خط اخلاقی و قانونی را رعایت نمی‌کنند. اگر قرار باشد فرد یا گروهی با طالبان مقایسه شود اتفاقا اول از همه خود تاجزاده نماد کامل تفکر طالبانی در کشور است و ملت ایران سال‌هاست که است که از تندروی‌های او و همفکرانش آسیب دیده‌اند».

او ادامه داد: «تاجزاده و دیگر اصلاح‌طلبانی چون او از فضای باز سیاسی و مطبوعاتی کشور سوءاستفاده می‌کنند. اصلاح‌طلبان با احمدی‌نژاد هیچ فرقی ندارند. اصلاح‌طلبان مدام می‌گویند ورود شخصیت‌های نظامی به انتخابات کار صحیحی نیست. من نمی‌دانم این پیش‌فرض را از کجا آورده‌اند؟! اگر استناد به سخنان امام(ره) می‌کنند که ایشان هیچگاه نگفته بودند که نظامی‌ها در انتخابات نامزد نشوند و حضرت امام(ره) تأکید داشتند که نظامی‌ها در بازی‌های سیاسی و احزاب قرار نگیرند. اگر هم استناد اصلاح‌طلبان به قانون است که هیچ کجای قانون نیامده که منعی برای حضور نظامی‌ها در انتخابات وجود دارد».

این فعال سیاسی درباره تندروی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: «یک عمر است که ملت ایران هزینه تندروی اصلاح‌طلبان را داده‌اند. اصلاح‌طلبان با فاصله بیش از همه دچار تناقض هستند و مردم این تناقض‌ها را متوجه می‌شوند و می‌فهمند که چه گروهی با نظام عناد دارد. آقای تاجزاده می‌گوید آقای قالیباف هم به اصلاح‌طلبان و هم به احمدی‌نژاد می‌بازد و این درحالی است که انتخابات مجلس نشان داد که مردم چه نظری نسبت به آقای قالیباف دارند. واقعا این میزان از بی‌اخلاقی سیاسی قابل فهم نیست».

مقدم درخصوص عملکرد اصلاح‌طلبان در تمام این سال‌ها هم اظهار کرد: «باید از اصلاح‌طلبان پرسیده شود که چه عملکردی در همه این‌ سال‌ها داشتید که اکنون به این میزان سرمایه‌ اجتماعی‌تان از دست رفته است؛ به نحوی که دیدیم در انتخابات مجلس هیچکس هیچ اقبالی به آنها نشان نداد. آنها در چنین شرایطی و با علم به اینکه دیگر مخاطبی ندارند ردصلاحیت را بهانه رأی نیاوردن خود در انتخابات 1400 می‌کنند. اصلاح‌طلبان منفور بودن خود در جامعه را زیر عنوان ردصلاحیت پنهان می‌کنند».

او در پایان گفت: «متأسفانه نظام جمهوری اسلامی آن‌قدر مظلوم است که عده‌ای با عنوان اصلاح‌طلبی کارهایی در عناد با نظام انجام می‌دهند و در نهایت در انتخابات همین نظام هم شرکت می‌کنند و وقتی رأی نمی‌آورند نظام را متهم می‌کنند. اصلاح‌طلبان اصل نظام را نشانه رفته‌اند و فقط می‌خواهند کارهایی انجام دهند یا حرف‌هایی بزنند که دشمنان نظام برای آنها کف بزنند».