غلامرضا ظریفیان گفت: 15نفری که عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز شده‌اند همه شخصیت‌های تأثیرگذار اصلاحات نیستند.

غلامرضا ظریفیان: خاتمی در جزئیات انتخابات دخالت نمی‌کند/ اصلاح‌طلبان راهی جز تشکیل نهاد اجماع‌ساز نداشتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان که این‌روزها با نهاد اجماع‌ساز وارد انتخابات شده‌اند، با اختلاف نظرهای متعددی روبه‌رو هستند. از یک سو بسیاری از ایشان باور دارند که وجود اعضای حقیقی در این نهاد می‌تواند باعث انشقاق در میان اصلاح‌طلبان شود و از سوی دیگر برخی نیز اساسا این رویه کنونی را ادامه شورای عالی سیاست‌گذاری می‌دانند و می‌گویند که احتمالا همان مشکلات درون جناحی پیشین از این نهاد هم به وجود می‌آید.

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در ایران به دلیل آنکه تحزب به معنای واقعی نهادینه نشده است، احزاب راه درازی را در پیش دارند تا بتوانند با انتخابات پیوند بخورند. احزاب در ایران هیچ ارتباط ارگانیکی با مقوله انتخابات ندارند و احزاب ما هنوز حرفه‌ای نیستند و به بلوغ کامل نرسیده‌اند. در جبهه اصلاحات هم این موضوع به شدت وجود دارد و برای اصلاح‌طلبان در این شرایط راهی جز تشکیل نهاد اجماع‌ساز وجود نداشت. نهاد اجماع‌ساز سال‌هاست که به اشکال مختلف وجود داشته است و به‌هرحال اگر چنین تشکل‌هایی وجود نداشته باشد، مسیر انتخابات سخت‌تر از این هم می‌شود».

او ادامه داد: «اگر این تشکیلات اصلاح‌طلب وجود داشته باشد همین میزان امیدی که به وحدت وجود دارد هم از بین می‌رود. حتما 15نفری که عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز شده‌اند همه شخصیت‌های تأثیرگذار اصلاحات نیستند اما به هر حال می‌توانند نمادی از اصلاح‌طلبان باشند».

ظریفیان درباره تعدد احزاب اصلاح‌طلب اظهار کرد: «امروزه شاهد آن هستیم که احزاب اصلاح‌طلب بیش از اندازه تعدد دارند دارند و این خوب نیست. ما باید به سمت آن برویم که دو-سه حزب قدرتمند داشته باشیم اما در شرایطی که اینگونه نیست و پارلمان اصلاحاتی که همه طیف‌های اصلاح‌طلبی را پوشش دهد، نداریم بهترین گزینه همین نهاد اجماع‌ساز است».

او درباره نقش خاتمی در این دوره انتخابات هم گفت: «آقای خاتمی نشان داده است که رویکردش متفاوت از چند دوره انتخابات اخیر است و مطمئن باشید در جزئیات انتخابات دخالت نمی‌کند».