حمیدرضا ترقی گفت: جهانگیری در تمام تصمیمات دولت نقش داشته و باید پاسخگو باشد.

حمیدرضا ترقی: جهانگیری که زمانی پیش‌مرگ روحانی بود، نمی‌تواند اپوزیسیون دولت شود/ طرح نام جهانگیری برای رد گم‌کنی است/ جهانگیری اگر نامزد شود، ردصلاحیت می‌شود/ کارگزاران برای ماندن در قدرت به هر ریسمانی چنگ می‌زند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نام اسحاق جهانگیری باز هم بر سر زبان افتاده است؛ آنجایی که حسین مرعشی گفته است اگر اجماعی بر او شکل بگیرد، وارد انتخابات می‌شود. اما آیا اسحاق جهانگیری که نزدیک به هشت سال مسئولیت معاون اول دولت کنونی را بر عهده داشته است، می‌تواند اقبالی در میان داشته باشد؟ و آیا اصلاح‌طلبان بر او اجماع می‌کنند یا خیر؟

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حزب کارگزاران سازندگی که اخیرا اعلام کرده اگر بر آقای جهانگیری اجماع شود او نامزد می‌شود، مهارت خاصی در تغییر مواضع خود دارد. در طول تاریخ فعالیت این حزب دیده‌ایم که مواضع این حزب در زمان دولت آقای هاشمی موضعی کاملا خلاف آنچیزی است که در دولت آقای خاتمی مشاهده می‌شد. کارگزاران می‌خواهد به قیمیتی در قدرت بماند و طبیعی است که به هر ریسمانی چنگ زند و حتی بعید نیست آنها که مهم‌ترین حامی دولت بوده‌اند، در آستانه انتخابات در نقش اپوزیسیون دولت ظاهر شوند».

او ادامه داد: «حالا اینکه مردم چه‌قدر به مواضع آنها اقبال نشان دهند، بحث دیگری است. مردم متوجه شده‌اند که این قشر لیبرال فقط در اندیشه کسب منفعت خود است و بعید است دیگر به سخنان آنها توجهی کنند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه انتخاباتی اسحاق جهانگیری هم بیان کرد: «آقای جهانگیری که زمانی پیش‌مرگ روحانی بود، اکنون نمی‌تواند اپوزیسیون دولت شود. عملکرد دولت آقای روحانی مشخص است و در تمام تصمیمات جهانگیری حضور داشته است و باید پاسخگو باشد. او باید پاسخگوی ارز 4200تومانی باشد که ذخیره ارزی ما را نابود کرد و باعث ایجاد رانت‌های گسترده شد. به نظر من طرح نام جهانگیری برای رد گم‌کردن‌ است و در نهایت نامزد نمی‌شود».

او در پایان درخصوص اینکه اگر نامزد شود، آیا تأیید صلاحیت می‌شود یا نه، گفت: «معیارهای شورای نگهبان در این دوره قدری نسبت به گذشته تفاوت یافته است. در حقیقت شورای نگهبان صرفا رجل سیاسی بودن را احراز نمی‌کند بلکه بر اساس آیین‌نامه رجل سیاسی-مذهبی که بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تدوین شده است، صرفا سابقه مسئولیت برای تأیید صلاحیت کفایت نمی‌کند و به نظر من آقای جهانگیری اگر نامزد شود، ردصلاحیت می‌شود».