محمدصالح جوکار گفت: هدف دولت از مذاکرات وین بالابردن شانس انتخاباتی اصلاح‌طلبان است.

محمدصالح جوکار: مردم به فردی جهادی، انقلابی و با انرژی رأی دهند/ دولت از پس مذاکرات وین هدفی انتخاباتی را دنبال می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دو ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری و کمتر از یک ماه تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات باقی است و به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی توجه به ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور کارآمد بیش از هر موضوعی دارای اهمیت است زیرا اگر انتخاب درست صورت نگیرد، حداقل چهارسال یا حتی هشت‌سال کشور درگیر فردی خواهد بود که یا ناکارآمد است یا اعتماد غیرمنطقی به کشورهایی دارد که هیچگاه خوش‌عهد نبوده‌اند.

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس درباره ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور کارآمد به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری در آن است که در پی آن یک نفر مسئولیت اداره کشور را بر عهده می‌گیرد و چهارسال یا هشت سال در زمینه‌های مختلف مسئولیت امور اجرایی برعهده او است و قرار است که او رفع مشکلات مردم را دنبال کند. رئیس‌جمهور فردی است که تصمیم‌های کلان اجرایی را هدایت می‌کند، بودجه کشور را ارائه می‌دهد و قوانین مصوب مجلس را اجرا می‌کند؛ بنابراین انتخابات ریاست‌جمهوری از جهات مختلف حایز اهمیت است زیرا مردم را رأی خود سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کنند».

او ادامه داد: «تردید نکنید اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد بازهم فردی روی کار می‌آید که حایز ویژگی‌های کامل برای ریاست‌جمهوری نیست و در آن صورت ضررش به همه مردم و در نهایت به کشور وارد می‌شود؛ بنابراین لازم است که مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات حاضر شوند تا بهترین گزینه را انتخاب کنند».

این نماینده مجلس درباره ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور کارآمد بیان کرد: «رهبر انقلاب در پیام نورزی خود فرمودند که باید انتخاب اصلح صورت گیرد و شاخص‌هایی را هم تعیین کردند و خواستند کسانی در انتخابات ثبت نام کنند که توانایی لازم برای ریاست‌جمهوری را داشته باشند اما به هر حال می‌دانیم که کاملا اینطور نمی‌شود و کسانی می‌آیند که توانایی لازم را ندارند به همین دلیل اینجا وظیفه مردم سنگین می‌شود که فردی را انتخاب کنند که جهادی، انقلابی، دردمند، پرانرژی، خواهان مقابله با فساد و تبعیض و همراه و همدل‌شان باشد و از سوی دیگر فردی را برگزینند که برنامه مشخص داشته باشد و بداند که می‌خواهد چه کار کند».

او درباره ارتباط انتخابات و سیاست خارجی اظهار کرد: «ما در این سال‌ها به دفعات شنیده‌ایم که ارتباط با دنیا یعنی حذف صنعت انرژی اتمی و این غلط است. مردم دیگر نباید فریب عوام‌فریبی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت را بخورند. انتخاب مردم باید دولتی را روی کار بیاورد که در عرصه بین‌المللی مقتدارانه سخن بگوید و از خطوط قرمز نظام عدول نکند. هشت سال سیاست تسامح در برابر غرب لطمه‌های بسیاری به کشور وارد کرد و از سوی دیگر اقتصاد داخلی را در معرض تهدیدهای وسیع قرار داد».

جوکار در پایان در پاسخ به این پرسش که دولت آیا می‌خواهد از پس مذاکرات وین بهره‌برداری انتخاباتی به نفع حامیانش و اصلاح‌طلبان کند، گفت: «قطعا هدف دولت از مذاکرات وین انتخاباتی است و می‌خواهد در پس آن شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری را بالا ببرد و در همین چند روز که مذاکرات پیش می‌رود دیدیم که در نیروگاه نظنز انفجاری رخ داد که یک پیام روشن داشت؛ آنکه غربی‌ها نمی‌خواهند در جهت منافع ملت ایران قدمی بردارند یا دست‌ِکم منطقی عمل کنند. به همین دلیل اعتماد دولت به غربی‌ها در دوره جدید مذاکرات صرفا با هدف انتخاباتی است».