غلامرضا ظریفیان گفت: اصلاح‌طلبان بسته به اینکه اصولگرایان چه نامزدی دارند، نامزدی معرفی می‌کنند.

غلامرضا ظریفیان: احتمالا اصلاح‌طلبان با سه نامزد مرد و یک نامزد زن وارد انتخابات می‌شوند/ تصمیم‌گیری نهایی اصلاح‌طلبان منوط به نامزد نهایی اصولگرایان است/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند دوقطبی ایجاد کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان به شدت مبهم است و معلوم نیست که اصلاح‌طلبان از چه نامزدی حمایت می‌کنند؛ این پرسش زمانی مهمتر می‌شود که محمدجواد ظریف نیز شرایط سختی را در پیش دارد و حتی ممکن است با وضعیتی که بعد از انتشار فایل صوتی‌اش پیدا کرده، ردصلاحیت شود.

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وضعیت انتخاباتی کنونی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اکنون 14نفر به عنوان نامزدهای اولیه در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان معرفی شده‌اند که وضعیت هر کدام در دست بررسی است و تمام آنها به جز آقایان ظریف، جهانگیری و عارف برنامه خود را ارائه داده‌اند تا بر اساس برنامه‌ هر یک تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد اما همه اینها در حالی است که مردم به طور کلی به انتخابات اقبال خاصی نشان نمی‌دهند و تا اینجای کار که فرصت اندکی تا انتخابات باقی مانده، شاهد اتفاق خاصی نبوده‌ایم».

او ادامه داد: «در گذشته شاهد بودیم که این زمان‌ها شور و شوقی در مردم ایجاد شده بود اما اکنون به گفته صداوسیما 51درصد مردم به مشارکت در انتخابات رغبت ندارند. اکنون باید ببینیم نامزدهای اصلاح‌طلبان می‌توانند مردم را قانع کنند یا نه. اصلاح‌طلبان در نهاد اجماع‌ساز به این نتیجه نرسیده‌اند که بعد از تعیین نتیجه صلاحیت‌ها نامزد یا نامزدهای نهایی را اعلام کنند یا قبل از آن اما باید افرادی به جامه معرفی شوند، که قابلیت اقناع‌سازی داشته باشند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «احتمالا اصلاح‌طلبان به سه نامزد مرد و یک نامزد زن وارد انتخابات می‌شوند. البته این را هم بگویم که همه اینها به کنش‌گری انتخاباتی جناح مقابل هم بستگی دارد. اصلاح‌طلبان بسته به اینکه اصولگرایان چه نامزدی دارند، نامزدی معرفی می‌کنند که بتواند فضا را دوقطبی کند زیرا تا دوقطبی انتخاباتی ایجاد نشود، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند پیروز انتخابات باشند».

او همچنین اظهار کرد: «واقعا برایم عجیب است که در این زمان که باید تقریبا همه تصمیم‌ها مشخص شده باشد، هنوز رؤسای ستادهای نامزدها هم مشخص نشده‌اند. البته ما امیدواریم در این مدت باقی‌مانده اتفاقاتی رخ دهد که مشارکت مردم بالا برود مثلا اینکه شورای نگهبان برای آنکه مشارکت حداکثری تحقق یابد، در بررسی صلاحیت نامزدها طوری رفتار کند، که مردم تصور کنند نامزد موردنظرشان در انتخابات حاضر است».

ظریفیان در پایان گفت: «واقعیت این است که اصلاح‌طلبان بر آقای سیدحسن خمینی و آقای ظریف حساب ویژه باز کرده بودند و حالا که سیدحسن آقا نمی‌آید و وضعیت آقای ظریف هم مبهم است باید دید که بر چه نامزدی احتمال رأی‌آوری بالایی وجود دارد. در هر صورت باید صبر کرد و عرصه را نظاره کرد»