حمیدرضا ترقی گفت: هیچ نگاه مثبتی در شورای وحدت نسبت به آقای لاریجانی وجود ندارد.

حمیدرضا ترقی: باهنر به دلیل علاقه شخصی‌اش به لاریجانی چراغ سبز به او نشان داده است/ به گفته متکی در شورای وحدت هیچ بحثی درباره لاریجانی انجام نشده است/ بعید نیست اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا محمدرضا باهنر در گفت‌وگویی مطرح کرده که ممکن است این احتمال وجود دارد که در صورت نامزد شدن علی لاریجانی در انتخابات او را به عنوان یکی از نامزدهایی که می‌تواند گزینه نهایی باشد، بررسی کند. این در حالی است که بسیاری از نیروهای اصولگرا نگاه متفاوتی نسبت به لاریجانی دارند و معتقدند که او نمی‌تواند گزینه اجماعی باشد.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای متکی گفته است که هیچ اسمی در شورای وحدت آورده نشده است و بین آن ده نفری که برای دعوت تعیین شده‌اند، نیست. واقعیت این است که هیچ نگاه مثبتی در شورای وحدت نسبت به آقای لاریجانی وجود ندارد و مشخص نیست آقای باهنر این سخن که اگر نامزد شود، شورای وحدت وضعیت او را بررسی می‌کند را از کجا آورده است؟»

او ادامه داد: «البته هیچکس نمی‌تواند بگوید آقای لاریجانی از جرگه اصولگرایی خارج شده است اما افرادی که با گفتمان انقلابی همراه‌اند نگاه مثبتی به آقای لاریجانی ندارند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی نامزد شود، آرایش سیاسی اصولگرایان چه‌طور خواهد شد، بیان کرد: «بستگی به شرایط دارد. زمانی ممکن است آیت‌الله رئیسی نامزد شود که در این صورت اکثر نیروهای اصولگرا از او حمایت می‌کنند اما اگر آیت‌الله رئیسی نامزد نشود، شرایط متفاوت می‌شود و ممکن است برخی از اصولگرایان ولو اندک آقای لاریجانی را نسبت به دیگران ترجیح دهند. آن زمان است که دیگر بحث مقایسه پیش می‌آید».

او درباره نظر حزب مؤتلفه نسبت به لاریجانی اظهار کرد: «مؤتلفه آیت‌الله رئیسی را گزینه اول می‌داند و بعد از آن از نظر اجماعی دو شورای اجماع‌ساز یعنی شورای ائتلاف و وحدت پیروری می‌کند که تا این لحظه هیچ بحثی در هیچ یک از دو شورا درباره آقای لاریجانی وجود ندارد».

او درخصوص اینکه چرا باهنر به نوعی چراغ سبزی به لاریجانی نشان داده است، تصریح کرد: «آقای باهنر سال‌ها در مجلس با آقای لاریجانی کار کرده است و علاقه‌ای شخصی به او دارد. طبیعی است که این چراغ سبزی که آقای باهنر به آقای لاریجانی نشان داده است هم به دلیل علاقه شخصی آقای باهنر به رفیق دیرینه‌اش باشد».

ترقی در پایان درباره اینکه آیا احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر لاریجانی وجود دارد یا نه، گفت: «اگر اصلاح‌طلبان نتوانند نامزد موردنظرشان را وارد انتخابات کنند و برای مثال آن نامزد حداکثری به زعم آنها از فیلتر شورای نگهبان عبور نکند و دستشان خالی باشد، هیچ بعید نیست پشت سر آقای لاریجانی بایستند؛ کمااینکه در حال حاضر می‌بینیم که گرایش‌هایی در حزب کارگزاران به آقای لاریجانی وجود دارد».