سیدحسین نقوی حسینی گفت: آقای روحانی عمیقا باور داشت آب‌خوردن مردم در گرو برجام است

سیدحسین نقوی حسینی: روحانی بر هر در بسته‌ای چند قفل دیگر هم زد/ دولت روحانی هشت سال کشور را درگیر برجامی کرد که هیچ نتیجه‌ای نداشت/ روحانی درس عبرتی است که دیگر مردم به غرب‌گراها دل نبندند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دولت حسن روحانی هم به پایان راه خود نزدیک می‌شود و اکنون به طور کامل می‌شود عملکرد دولت را ارزیابی کرد؛ دولتی که با وعده گشودن تمام قفل‌ها به صحنه آمد و بعد از قریب به هشت‌سال بر قفل‌های پیشین هم افزوده است.

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی درباره عملکرد دولت حسن روحانی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من همواره دو خاطره از آقای روحانی را فراموش نمی‌کنم؛ نخست آنکه او گفت چنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنیم که مردم دیگر نیازی به یارانه‌ها نداشته باشند و دوم که گفت با دولت با کلیدش قفل همه‌چیز از جمله تحریم‌ها را باز می‌کند. این دو خاطره فراموش‌شدنی نیست زیرا می‌بینیم که وضع اقتصادی مردم چنان آشفته است که دیگر اصلا آن 45هزار تومان یارانه ارزشی ندارد و کلید آقای روحانی هم نه‌تنها قفلی را باز نکرد که بر هر در بسته چندین قفل دیگر هم زد».

او درباره اینکه مهمم‌ترین اشکال کار روحانی چه بود، بیان کرد: «ایراد کار آنجا بود که آقای روحانی تصور می‌کرد ماهیت مشکلات کشور سیاسی است و راه‌حل هم در عرصه بین‌المللی است؛ در حالی که ماهیت مشکلات اقتصادی بود و راه‌حل هم در داخل بود. دولت هشت سال تمام توان خود را برای برجام صرف کرد که هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت و متأسفانه در تمام این‌سال‌ها با چشم‌دوختن به غربی‌ها از ظرفیت‌های داخلی غافل شد و این در حالی بود که رهبر انقلاب بارها گفته بودند که به ظرفیت‌های داخلی چشم داشته باشد و به غربی‌ها امیدوار نباشید».

این نماینده مجلس دهم درباره موضعش در برابر روحانی در مجلس اظهار کرد: «ما بارها در جلسات کمیسون امنیت ملی و در صحن علنی مجلس به دولت و شخص آقای روحانی تذکر می‌دادیم که وقت دیپلماسی کشور را صرف آمریکا و اروپا نکنید و حتی من نطق‌های تندی علیه دولت داشتم. من زمانی علیه سیاست‌های دولت حرف می‌زدم که بسیاری از دوستان ما حرف نمی‌زنند. آن زمان دولت در اوج غرور بود و برجام امضا شده بود اما من حرف‌هایم را می‌زدم. یک بار جلوی شخص آقای روحانی و آقایان جهانگیری و ظریف در صحن علنی مجلس گفتم که آقای رئیس‌جمهور اگر این میزان وقتی که برای حرف‌زدن با آمریکا و اروپایی‌ها گذاشتید را برای صحبت با تولیدکنندگان داخلی می‌گذاشتید، اکنون با جهش تولیدی گسترده مواجه بودیم. واقعیت این بود که آقای روحانی عمیقا باور داشت آب‌خوردن مردم، محیط زیست، اشتغال و همه چیز و در تمام ابعاد به برجام بستگی دارد. دولت آقای روحانی از ظرفیت دیپلماسی منطقه‌ای غافل شد و عملا با بسیاری از کشورهای منطقه روابط اقتصادی نداشتیم و حتی روسیه و چین هم به شدت از ایران دلخور شدند زیرا آقای روحانی، ظریف و دیگر دولتی‌ها تصور می‌کردند غربی‌ها جانشین همه کشورها می‌شوند».

این فعال سیاسی افزود: «به یاد دارم بعد از خروج آمریکا از برجام وقتی با یکی از وزرای دولت سفری به چین داشتیم، یکی از مقامات چین به من گفت حالا که آمریکا از برجام خارج شده یاد ما افتاده‌اید؟ او گفت شما همه کارشناسان ما را اخراج کردید در صورتی که ما برای راه ابرشیم، پارس جنوبی و... برنامه‌های مفصل اقتصادی داشتیم. او گفت چه‌طور می‌شود تحمل کرد که رئیس‌جمهور ما پشت در دفتر رئیس‌جمهور شما 40دقیقه معطل بماند و روابط دو کشور همچنان عادی بماند؟ جالب است بدانید که یکی از وزرای دولت آقای روحانی به صراحت می‌گفت من از چینی‌ها متنفرم. من نمی‌گویم چین و روسیه عاشق چشم و ابروی ما هستند و اتفاقا باور دارم آنها هم مثل تمام کشورها در پی تأمین منافع ملی خودشان هستند و ما هم باید دنبال منافع ملی خودمان باشیم. تفاوت آنها با غربی‌ها این است که آنها وقتی قراردادی اقتصادی امضا می‌کنند صرفا برای اقتصاد آماده‌اند و در امور داخلی ما دخالت نمی‌کنند، در صورتی که غربی‌ها وقتی بخواهند یک قرار داد اقتصادی دخالت کنند می‌گویند چرا شکل حکومت شما این‌طور است، انتخابات در کشور شما به چه شیوه برگزار می‌شود، حقوق بشر در کشورتان چه قدر رعایت می‌شود و... و در تمام ابعاد داخلی ما دخالت می‌کنند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «مردم باید از عملکرد دولت روحانی متوجه شوند که نباید به غرب‌گراها اعتماد کرد. سیاسی‌ها هم یاد بگیرند که از رئیس‌جمهوری حمایت کنند که نگاهش به ظرفیت‌های داخلی باشد و مرعوب غربی‌ها نباشد».