غلامرضا رجایی گفت: برای اصلاح‌طلبان اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد و آنها نمی‌توانند آراء خاکستری را به میدان بیاورند.

غلامرضا رجایی: مهرعلیزاده و همتی شانسی در انتخابات ندارند/ تنها رقیب رئیسی، محسن رضایی است/ اتفاق ویژه‌ای در انتخابات رخ نمی‌دهد و امسال نه 76 است و نه 92
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان دو نامزد در انتخابات دارند و گفته می‌شود طیف‌هایی از جبهه اصلاحات تمایل به حمایت از یکی از این دو دارند؛ البته تا اینجای کار موج مورد نظر اصلاح‌طلبان ایجاد نشده است. از آن سو اصولگرایان یک‌پارچه بر سید ابراهیم اجماع کرده‌اند و به نظر می‌رسد که رئیسی در میان نامزدهای موجود بیشترین شانس را دارا باشد.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی درباره وضعیت انتخاباتی کنونی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان ساختاری به نام نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران را پیش‌بینی کرده‌اند که در آن ساختار 14نفر معرفی شدند که در رأسش آقای ظریف قرار داشت. بعد از آنکه آقای ظریف نامزد نشد، تمرکز به سمت آقای جهانگیری، پزشکیان و محسن هاشمی رفت اما همه آنها هم ردصلاحیت شدند. در این شرایط می‌گویند دیگر ما نامزدی ارائه نمی‌کنیم».

او ادامه داد: «باید بحث جبهه اصلاحات را از نیروهایی اصلاح‌طلب مستقل جدا کنیم. مثلا آقای رهامی یا مهرعلیزاده اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند اما جدای از تصمیم جبهه‌ای وارد انتخابات شدند. اصلاح‌طلبان از ابتدا تأکید داشتند که باید از یک نیروی رأی‌آور اصلاح‌طلب حمایت کنیم و حتی به دلیل آنکه آقای لاریجانی اصلاح‌طلب نبود بحث‌های زیادی بر حمایت یا عدم حمایت از او وجود داشت».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان با همین دو نامزد موجود شانسی در انتخابات خواهند داشت یا نه، بیان کرد: «رقابت یک‌طرفه است و من شانسی برای آقایان همتی و مهرعلیزاده قائل نیستم و به احتمال بسیار زیاد آقای رئیسی رئیس‌جمهور می‌شود».

او تنها رقیب رئیسی را محسن رضایی معرفی کرد: «آقایان زاکانی، جلیلی و قاضی‌زاده که برای حمایت از آقای رئیسی آمده‌اند. آقای مهرعلیزاده آقای همتی که شانسی ندارند و فقط آقای رضایی شاید بتواند رقابت اندکی با آقای رئیسی داشته باشد. بنابراین تنها رقیب رئیسی، محسن رضایی است؛ هرچند این رقابت هم سنگین نیست و احتمالا آقای رئیسی در دور اول پیروز شود».

رجایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اتفاقی تا روز انتخابات رخ دهد که شانس اصلاح‌طلبان بالا برود، گفت: «خیر. برای اصلاح‌طلبان اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد و امسال دیگر نه 76 است و نه 92 و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند آراء خاکستری را به میدان بیاورند. تنها عاملی که ممکن بود قدری به انتخابات تحرک بخشد، مذاکرات وین بود که آن هم نتیجه‌اش تا روز انتخابات مشخص نمی‌شود».