حمیدرضا ترقی گفت: رئیسی و جلیلی در مواضع و افکار تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌های ویژه‌ای هم دارند.

حمیدرضا ترقی: تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر انصراف جلیلی به نفع رئیسی وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سعید جلیلی و ابراهیم رئیسی هر دو با گفتمان انقلاب اسلامی و تکیه بر ارزش‌ها پا به میدان انتخابات گذاشته‌اند. پیش از ثبت نام‌های انتخابات چنین گفته می‌شد که اگر رئیسی در انتخابات نامزد شود، جلیلی اساسا پا به میدان انتخابات نمی‌گذارد اما چنین نشد و او آمد و اتفاقا تأییدصلاحیت هم شد. اما حالا پرسش این است که آیا او به نفع سید ابراهیم رئیسی کنار می‌رود یا تا آخرین لحظه در انتخابات باقی می‌ماند؟

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی درباره وضعیت سعید جلیلی در انتخابات و اینکه آیا او به نفع رئیسی کنار می‌رود یا نه به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر انصراف آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی وجود ندارد و گرچه در مواضع و افکار این دو تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما به هر حال تفاوت‌های ویژه‌ای هم میان آنها وجود دارد که هر کدام می‌توانند بخشی از جامعه را جذب خود کنند. در مجموع به نظرم آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی کنار نمی‌رود».

او ادامه داد: «البته آقای رئیسی پایگاه رأی بهتری دارد اما ماندن آقای جلیلی در صحنه باعث شکسته‌شدن آراء می‌شود. با این همه به نظر می‌رسد که هر دوی این نامزدها مصمم هستند که تا آخرین لحظه در انتخابات باقی بمانند».

این فعال سیاسی درباره فضای کلی انتخابات بیان کرد: «مشارکت عمومی در حال افزایش است و به نظرم آن قشری که توجه ویژه‌ای به انتخابات نداشت هم آرام‌آرام راضی به حضور پای صندوق‌ها می‌شود زیرا عرصه شفاف‌تر شده است. از طرفی نامزدها هم سعی می‌کنند راهکارهایی برای حل مشکلات موجود بدهند که این هم به افزایش مشارکت کمک می‌کند».

او درباره رویکرد دو نامزد اصلاح‌‌طلب اظهار کرد: «متأسفانه دو نامزد اصلاح‌طلب یعنی آقایان همتی و مهرعلیزاده سعی می‌کنند موضوعات اصلی را به حاشبه ببرند و با توهین و تخریب کار خود را جلو ببرند؛ مثلا دیدیم که آقای مهرعلیزاده به دروغ می‌گوید آقای رئیسی شش کلاس سواد دارد یا آقای همتی مسئله حجاب زنان را پیش می‌کشد».

ترقی در پایان گفت: «چنین رویکردهایی برای آن است که آنها نمی‌خواهند و البته نمی‌توانند پاسخگوی عملکرد ضعیف دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند؛ خاصه آقای همتی که یکی از تصمیم‌سازان دولت بوده است؛ بنابراین آنها می‌خواهند که با ایجاد دوقطبی کاذب اذهان عمومی را به انحراف ببرند».