واعظ آشتیانی گفت: تندروی‌هایی در جبهه اصلاحات موجب تضعیف جایگاه عمومی میانه‌روهای این جبهه سیاسی می‌شود.

واعظ آشتیانی: هیچ گروهی نباید دنبال سهم‌خواهی از دولت آینده باشد/ اصلاح‌طلبان معتدل باید از تندروها اعلام برائت کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: کمتر از دوماه دیگر دولت جدید سکان اداره کشور را در اختیار می‌گیرد تا بتوان امیدوار بود که مشکلات افسارگسیخته کنونی حل شود. در این میان اما رئیسی خود را متعلق به یک جناح یا یک طیف خاص نمی‌داند و می‌خواهد از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره دولت آینده به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی انسانی منصف و منطقی است و تا به امروز مواضعی اصولی و معقول اتخاذ کرده است. او می‌خواهد در عمل نشان دهد که وابسته به طیفی خاص نیست و در کنفرانس اخیر مطبوعاتی‌اش هم اشاره کرد که می ‌خواهم رئیس‌جمهور همه مردم اعم از آنهایی که رأی دادند یا ندادند یا حتی به من رأی ندادند، باشند. اصولگرایان باید خوشحال باشند که فردی رئیس‌جمهور شده است که خود را متعلق به آحاد ملت می‌داند؛ لذا اگر اصولگراها واقعا اصولگرا هستند نباید آقای رئیسی را تحت فشار جناحی و حزبی قرار دهند».

او ادامه داد: «آقای رئیسی بنای آرامش و وحدت دارد و در سخنرانی‌های اخیرش نشان داده با استفاده از ادبیاتی وحدت‌بخش می‌خواهد آرامش و ثبات را کشور بازگرداند. اگر کسی خود را انقلابی می‌داند و در برابر ارزش‌های انقلاب و قانون سرخم می‌کند و مخالف دست‌درازی به بیت‌المال است، باید بکوشد که دولت آینده را تقویت کند و از سهم‌خواهی بپرهیزد».

او درباره دولت روحانی هم بیان کرد: «به هر حال دولت آقای روحانی ضعف‌های بسیار زیاد و فاحشی داشت که باید آن ضعف‌ها برطرف شود و توفیق‌های اندکی هم داشت که باید از آنها استفاده شود و اتفاقا برخلاف رویکرد خود آقای روحانی، آقای رئیسی نمی‌خواهد تمام وقت و انرژی دولت به تخریب دولت قبل سپری شود زیرا چنین رویکردی حاصلی ندارد. همه باید در جهت اعتمادسازی و شفافیت گام بردارند تا آینده روشنی را شاهد باشیم».

این فعال سیاسی درخصوص سهم‌خواهی طیف‌هایی خاص اظهار کرد: «برخی نمایندگان مجلس از حالا قبای وزارت بر تن کرده‌اند که این رویکرد نادرست است. هیچ طیفی نمی‌تواند بگوید که فلان میزان مسئولیت باید به ما داده شود. همه باید اجازه دهیم تا رئیس‌جمهور منتخب ایران با آرامش مسئولان اجرایی کشور را از میان متخصصان و شایستگان انتخاب کند».

واعظ آشتیانی درباره اصلاح‌طلبان هم گفت: «امیدوارم اصلاح‌طلبان میانه‌رو اسیر دست تندروهایشان نشوند. برخی تندروی‌ها در جبهه اصلاحات دیده می‌شود که موجب تضعیف جایگاه عمومی میانه‌روهای این جبهه سیاسی می‌شود. میانه‌روهای اصلاح‌طلب باید از تندروها اعلام برائت کنند تا بتوانند به کمک دولت آقای رئیسی بیایند وگرنه منزوی خواهند شد».