محمدصادق کوشکی گفت: جهانگیری تأیید صلاحیت شود، اصلاح‌طلبان او را پیش پای لاریجانی قربانی می‌کنند.

محمدصادق کوشکی: اصلاح‌طلبان دعا می‌کنند جهانگیری تأیید صلاحیت نشود/ آنها جهانگری را پیش پای لاریجانی قربانی می‌کند/ اصولگرایان برای حمایت از رئیسی با نامزدهای پوششی وارد شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: انتخابات 1400 مملو است از چهره‌های راست و چپ و این درحالی است که با آنکه تعداد نامزدها بالاست اما می‌شود تشخیص داد که رقابت بین سیدابراهیم رئیسی و علی لاریجانی خواهد بود.

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره فضای انتخاباتی کنونی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان در سال96 از الگویی تحت عنوان نامزد پوششی استفاده کردند که ابتکار جالبی به نظر می‌رسد و این شیوه در آن سال به طور کامل به نفع آقای روحانی کار کرد. حالا هم رقابت بین آقای رئیسی و آقای لاریجانی است و اصلاح‌طلبان در این شرایط می‌خواهند تا همین نامزدهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند تا به مردم بگویند ما از سر ناچاری به سمت لاریجانی می‌رویم».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان با نامزدهای درجه دو و سه هم آمده‌اند تا اگر آنها تأییدصلاحیت شوند گرم‌کننده تنور انتخابات باشند و در نهایت به نفع نامزد اصلی یعنی لاریجانی کنار بروند».

این فعال سیاسی درباره اینکه چرا در کنار رئیسی تعدادی از نامزدهای اصولگرا و انقلابی وارد صحنه شده‌اند، بیان کرد: «تردیدی نیست که نامزد اصلی اصولگرایان آقای رئیسی است و در این دوره اصولگرایان و نیروهای انقلاب هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید نامزد پوششی هم داشته باشند و به احتمال زیاد آنها به نفع آقای رئیسی کنار می‌روند».

او درباره اینکه آیا ورود با نامزد پوششی برای اصولگرایان مفید است یا نه، اظهار کرد: «حجم تخریب‌ها علیه آقای رئیسی بسیار بالاست و بیشتر هم خواهد شد و من اطمینان می‌دهم اگر چنین تخریب‌هایی در سال92 نبود رقابت بین آقای رئیسی و آقای روحانی به دور دوم می‌رفت. اصلاح‌طلبان اگر بتوانند بدنه رأی خود را فعال کنند هیچ بعید نیست بتوانند پیروز بشوند؛ پس باید اجازه نداد که تخریب‌های آنها موثر افتد؛ بنابراین نامزدهای پوششی می‌توانند مفید باشند».

کوشکی در پایان درباره اینکه در صورتی که جهانگیری تأیید صلاحیت شود آیا اصلاح‌طلبان بازهم به سمت لاریجانی می‌روند یا خیر، گفت: «اصلاح‌طلبان به مرده جهانگیری بیشتر نیاز دارند تا زنده‌اش؛ آنها دعا می‌کنند که جهانگیری ردصلاحیت شود تا حربه خود را پیش ببرند و به راحتی از لاریجانی حمایت کنند در غیر این صورت و در صورتی که جهانگیری تأیید صلاحیت شود، اصلاح‌طلبان او را پیش پای لاریجانی قربانی می‌کنند».