فعال سیاسی اصولگرا گفت: هم اکنون چند چهره که اذهان حول آنها می چرخد مطرح هستند اما تا تأیید شورای نگهبان انجام نشود، هیچ یک را نمی توانیم گزینه شاخص مورد قبول جریان های اصولگرا اعلام کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش فردا؛ حسین سبحانی نیا در گفتگو با فردا درباره ترکیب نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: تا به امروز گرچه مجموعه‌های انتخاباتی در جریان اصولگرا با برخی چهره های این جریان نشست هایی داشتند و صحبت هایی کرده اند اما هنوز درباره کسی به یک جمع بندی نرسیدند. 

وی با بیان اینکه باید منتظر ماند تا ثبت نام نامزدها انجام شود، افزود: نامزدی آقای رئیسی هنوز مشخص نیست. تا به حال همه اطراف قضیه مردد هستند، برخی می گویند «او نامزد می شود» در مقابل برخی هم بیان می کنند «او نمی آید». اگر ایشان بیایند تکلیف روشن است و مجموعه های تأثیرگذار از ایشان حمایت خواهند کرد اما اگر آقای رئیسی نیاید قدری تشتت آرا و نظر خواهد بود.   

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هم اکنون چند چهره که اذهان حول آنها می چرخد مطرح هستند اما تا تأیید شورای نگهبان انجام نشود، هیچ یک را نمی توانیم گزینه شاخص مورد قبول جریان های اصولگرا اعلام کنیم.  وی درباره کاندیداتوری علی لاریجانی بیان کرد: او اگر شرایط را مناسب ببیند می آید ولی اعلام حضورش بستگی به آن دارد که ببیند چه کسانی وارد صحنه می شوند؛ اگر آقای رئیسی نیاید، شاید بخشی از نیروهای اصولگرا به سمت آقای لاریجانی کشش پیدا کنند. البته با این وجود نمی بینم شورای وحدت و شورای ائتلاف به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند.  عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: البته در شورای وحدت کسانی هستند که تمایل به سمت آقای لاریجانی دارند اما نظر غالب آنجا آقای لاریجانی نیست. همان طور که دوره گذشته مجموعه ای تحت عنوان اصولگرایی ستادی برای آقای روحانی تشکیل دادند، امکان دارد این دفعه همین اتفاق برای حمایت از آقای لاریجانی تکرار شود اما شورای ائتلاف و شورای وحدت در این مقطع تمایل را به آقای لاریجانی نخواهند داشت. 

وی درباره رقیب اصلی نامزد جریان اصولگرا ادامه داد: در جریان اصلاحات نام آقایان ظریف، جهانگیری و لاریجانی مطرح است اما اصلاح طلبان درباره آقای لاریجانی هنوز توافق جدی ندارد. البته این تمایل را دارند که اگر از همه جا بمانند از آقای لاریجانی حمایت کنند ولی در مقطع کنونی این رویکرد را دنبال نمی کنند چون بنا به تجربه دولت روحانی را دارند و می گویند «آقای لاریجانی اصلاح طلب نیست».