محمدکاظم انبارلویی گفت: دولت باید در نظر داشته باشد که دیگر نباید هیچ امتیازی به غربی‌ها بدهیم. غربی‌ها از مذاکره استفاده می‌کنند تا زمان بخرند و بتوانند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند.

محمدکاظم انبارلویی: باید بساط امتیازدهی به غربی‌ها جمع شود/ کابینه باید هماهنگ عمل کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته کابینه پیشنهادی دولت سید ابراهیم رئیسی تقدیم مجلس شد تا حالا منتظر باشیم نمایندگان تکلیف صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی را مشخص کنند. اما در این بین یک پرسش مهم وجود دارد؛ آنکه چه اولویت‌هایی برای کابینه سید ابراهیم رئیسی وجود دارد؟

محمدکاظم انبارلویی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مهم‌ترین مسئله دولت کنونی حفظ و صیانت از ارزش پول ملی است. اکنون افزایش شدید قیمت‌ها بر کسی پوشیده نیست و مردم احساس می‌کنند پول موجود در جیب‌شان هر روز بی‌ارزش‌تر می‌شود. آقای رئیسی هم باید ارزش پول ملی را بالا ببرد و هم تورم را مهار کند که لازمه همه اینها وجود یک تیم اقتصادی قوی است؛ تیمی که بتواند هماهنگ عمل کند و دیگر شاهد ناهماهنگی‌هایی گسترده مانند آنچه در دولت دوازدهم دیدیم، نباشیم. آقای رئیسی باید به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی وارد عمل شود و نقایص عمده دولت گذشته را جبران کند و همه کابینه هم با یکدیگر هماهنگ عمل کنند».

او درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت رئیسی هم بیان کرد: «در حوزه سیاست خارجی هم دولت باید در نظر داشته باشد که دیگر نباید هیچ امتیازی به غربی‌ها بدهیم. غربی‌ها از مذاکره استفاده می‌کنند تا زمان بخرند و بتوانند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند. ما در 20سال گذشته مدام به غربی‌ها امتیاز داده‌ایم که باید بساط امتیازدهی به غربی‌ها جمع شود. از سوی دیگر باید بدانیم که اتفاقا غربی‌ها به دنبال جنگ با ایران نیستند و در نمونه حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد دیدیم که آمریکا هیچ اقدامی نکرد زیرا از جنگ با ایران هراس دارد؛ پس نباید از واهمه جنگ به غربی‌ها امتیاز دهیم تا لزوما مذاکره به نتیجه برسد. من موافق تعطیل‌کردن مذاکرات نیستم اما قبل از هر نشست دولت باید بداند چه می‌خواهد و چه نمی‌خواهد».

او درباره ضرورت‌های فرهنگی دولت رئیسی هم اظهار کرد: «دولت در حوزه فرهنگ هم کار سختی در پیش رو دارد. غربی‌ها نفوذ فرهنگی خود را تا خانه‌های مردم ایران برده‌اند. همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که مسئولیت پیشبرد امور فرهنگی را دارند باید در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کنند تا دیگر شاهد اشائه فرهنگ غربی در میان مردم نباشیم».

او در پایان گفت: «حتما دولت آقای رئیسی کار ساده‌ای در پیش رو ندارد و باید بدانیم که رفع تمام مشکلات نیاز به هماهنگی کامل ارکان دولت و عزم واقعی برای حل مشکلات دارد».