پایگاه خبری خانه فوتبال:

خبر فوری برای یارانه بگیران.یارانه جدید به دهک دهم پرداخت نمی شود ولی این دهک بندی سوال برانگیز شده است. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه با روش جدید فقط به زنجیره آخر یعنی مردم پرداخت می شود.

جزئیات واریز یارانه مردادماه به حساب سرپرستان خانوار

چهارمین مرحله از یارانه‌های جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانواد واریز شد.و قابل برداشت خواهد بود‌.
کسانی که اعتراض کرده یا ثبت نام جدید داشته‌اند و از تیرماه مشمول یارانه نقدی شده باشند، با توجه به بررسی صورت گرفته، همراه با مرداد ماه، یارانه معوق اردیبهشت و خرداد را دریافت کردند.
متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آنها از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند برای ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

یارانه

ماجرای آینده یارانه و کالابرگ

بررسی‌ها از وزارت اقتصاد و امور دارایی نشان می‌دهد که هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تغییر نحوه پرداخت یارانه‌ نقدی به کالایی بر عهده وزارت کار است. براین اساس با توجه به اداره شدن این وزارتخانه زیر نظر سرپرست، به نظر می‌رسد دست کم تا تعیین وزیر جدید برای این وزارتخانه روند پرداخت یارانه‌های معیشتی به صورت نقدی ادامه یابد.

در عین حال بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که گزینه پرداخت غیر نقدی یارانه همچنان به صورت جدی روی میز دولت است.

در همین رابطه گویا در حال حاضر در برخی از شهرستانهای کشور، گروه‌های کوچکی از مردم انتخاب شده‌اند تا فرآیند توزیع یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی بر روی آنها مورد آزمایش قرار بگیرد.

البته در این فرآیند آزمایشی، یارانه معیشتی جمعیت هدف به سیاق دیگر یارانه‌بگیران به صورت نقدی پرداخت می‌شود اما در عوض اعتباراتی که بنا بوده از سوی برخی نهادهای حمایتگر به این جمعیت اختصاص یابد در قالب طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی میان آنها در حال توزیع است.

پیش از این معاون استانداری ایلام بدون اشاره به جزئیات از اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در این استان خبر داده بود. از طرف دیگر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز چندی پیش از توزیع ۱۷ هزار بسته‌ حمایتی اقلام لبنی میان خانوراهای نیازمند خبر داد.

از کنار هم قرار دادن این اخبار می‌توان نتیجه گرفت که نحوه اجرای آزمایشی طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی به چه صورتی در دست اجراست.

بر این اساس در صورتی که دولت بعد از اتمام برنامه آزمایشی توزیع کالابرگ الکترونیکی به جمع بندی نهایی در خصوص چگونگی نحوه اجرای این طرح برسد، ممکن است در خصوص تغییر روال پرداخت یارانه معیشتی تصمیم گیری کند.

توزیع یارانه از طریق کالابرگ الکترونیکی یکی از زیر مجموعه‌های برنامه دولتی اصلاح ارز ترجیحی بود، براساس این برنامه سایر اقلام کالایی، غیر از نان، دارو و بنزین باید در قالب کالابرگ الکترونیکی توزیع شوند.

به دلیل آنچه که فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم عنوان شده است از اردیبهشت ماه تاکنون این یارانه به صورت نقدی و غیر کالایی در حال توزیع میان شهروندان است.

به دلیل شرایط اقتصادی ویژه‌ای که اغلب شهروندان کم درآمد با آن مواجه هستند، در ماه‌های گذشته هرگونه زمزمه در خصوص تغییر پرداخت یارانه معیشتی از حالت نقدی به کالایی اغلب با واکنش منفی افکار عمومی روبرو بوده است.

شرایط دریافت وام 200 میلیونی برای یارانه بگیران

در فضای مجازی اخباری دست به دست می‌شود که قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود. اما آیا خبر صحت دارد و یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟بعد از گذشت چند سال از واریز یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی در بهار امسال دولت مبلغ یارانه جدید را افزایش داد و این در حالی است که مبلغ یارانه جدید نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ها ناچیز است. یارانه جدید اردیبهشت و خرداد واریز شده است. یارانه جدید تیرماه کی واریز می شود؟ یارانه جدید معترضان و جاماندگان واریز می شود.

پیگیری‌ها از شبکه بانکی و بررسی اخبار نشان می‌دهد ماجرای وام ۲۰۰ میلیونی یارانه واقعیت ندارد و هیچ بانکی در کشور نه چنین وامی می‌دهد و نه وعده پرداخت آن را داده است. پس ماجرا چیست؟

به نظر می‌رسد که چندین خبر در دو سه هفته گذشته منتشر شده و بسیاری را به خطا انداخته است. یکی از این اخبار امکان دریافت وام با سهام عدالت بود. وامی که تنها به دارندگان سهام عدالتی که یارانه می‌گیرند پرداخت می‌شود و مبلغ آن ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. بر اساس این وام، دارندگان سهام عدالت می‌توانند بین دو تا ۱۴ میلیون تومان وام بگیرند و سهام عدالت خود را وثیقه دریافت وام قرار بدهند.

این وام در قالب نقدی پرداخت نمی‌شود و در قالب کارت اعتباری است و وام‌گیرندگان فقط باید از طریق فروشگاه‌های اعلام شده توسط بانک، این وام را خرج کنند.

خبر دومی که منتشر شده مربوط به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی با ضمانت سهام است. اما نه با سهام عدالت. دو روز قبل بود که مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی از رونمایی سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک خبر داد و گفت: با رونمایی از این سامانه، وثایق بانکی برای وام‌های خرد تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیل می‌شود.

یعنی قرار است به زودی از سامانه‌ای رونمایی شود که دارندگان سهام در بورس، بتوانند سهام خود را به عنوان وثیقه قرار دهند و روند دریافت وام برای آنها ساده‌تر می‌شود.

در این روش، شخص سهامدار می‌تواند متناسب با اندازه تسهیلات و اعتبارات مورد احتیاج و نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وثیقه نزد بانک بگذارد.

سال گذشته هم رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی از پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن خبر دادند. براساس دستور رییسی قرار بود فرایند پرداخت وام‌های خرد در بانک‌ها تسهیل شود و مردم بدون ضامن بتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. اما کمتر بانکی زیر بار پرداخت چنین وامی رفت.

براساس هیچ کدام از این اخبار قرار نیست یارانه نقدی، وثیقه وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرار بگیرد.

زمان واریز یارانه جدید مردادماه

پس از واریز یارانه مرحله ۱۳۷ (تیرماه) برخی سرپرستان خانوار اعلام کردند که به جای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، مبالغ کمتری به حساب آن‌ها واریز شده است. بدین معنا که یک خانوار ۴ نفره حاضر در دهک چهارم تا نهم که باید به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کنند، به جای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان دریافتی داشته اند.

حالا هم یارانه بگیران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا در مرداد ماه، یارانه آن‌ها ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی خواهد بود، یا باز هم مبالغی از آن‌ها کسر می‌شود؟ اگر هم کسر می‌شود علت آن چیست؟

مسئولان سازمان هدفمندی یارانه هادر پاسخ به این سوالات دو هفته قبل اعلام کردند که کسر شدن مبالغ از حساب برخی سرپرستان خانوار، با دلیل کم شدن قسط وام کرونا از یارانه آن‌ها است. مبلغ هر قسط هم ۳۵ هزار تومان است. در مجموع نیز دریافت کننده تسهیلات کرونا باید یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به دولت برگرداند.

در مورد میزان و مبلغ یارانه مرداد ماه ۱۴۰۱ هم، چنانچه وام کرونا دریافت کرده باشید، ۳۵ هزار تومان از مجموع دریافتی تان کم می‌شود. مثلا اگر خانواده‌ای دو نفری هستید و در دهک اول تا سوم قرار دارید. در این ماه به جای یارانه ۸۰۰ هزار تومانی، ۷۶۵ هزار تومان به حساب تان واریز می‌شود. همین خانواده در دهک چهارم تا نهم، ۵۶۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، دولت مرحله نخست وام کرونا را تیرماه ۹۹ پرداخت کرد و طبق آن قرار شد که به صورت ۳۰ ماهه از حساب سرپرستان خانوار کسر شود؛ بنابراین افرادی که این وام را دریافت کرده اند، تا کنون ۲۴ قسط این وام را پرداخته اند و فعلا ۶ قسط دیگر آن‌ها باقی مانده است و آخرین قسط آن‌ها هم دی ماه ۱۴۰۱ است.

مرحله دوم نیز آذرماه ۹۹ به حساب بخش دیگر یارانه بگیران واریز شد. این خانوارها نیز تاکنون ۱۸ قسط را پرداخت کرده اند و باید ۱۲ قسط دیگر را هم پرداخت کنند.

یارانه معوقه ممکن است هر لحظه از سوی سازمان هدفمدی یارانه‌ها واریز شود. این معوقات مربوط به جاماندگان و معترضانی است که صلاحیتشان برای دریافت یارانه جدید تایید شده بود. در واقع، دولت بابت ماه‌های اردیبهشت و خرداد به آن‌ها بدهکار است.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که پرداخت مطالبات این شهروندان در مرحله هماهنگی بانکی است و احتمال واریز آن در هر لحظه وجود دارد.

به صورت مشخص بعد از اجرای برنامه اصلاح ارزترجیحی، دولت مبلغ جدیدی به شهروندان دهک‌های اول تا نهم درآمدی پرداخت کرد. مبلغ آن برای سه دهک اول درآمدی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک درآمدی دیگر ماهانه ۳۰۰ هزار تومان است.

این مبلغ با هدف جبران آثار تورمی ناشی از برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شود. طبق قانون مجلس، دولت ملزم است تا در ازای پرداخت این یارانه اقلام ضروری مردم را به نرخ شهریورماه سال ۱۴۰۰ تامین کند.

برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود ندارد، ولی دسترسی آن‌ها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

به دنبال اجرای این برنامه، نام نویسی از دو گروه شهروندان آغاز شد. گروه اول شهروندانی بودند که در لیست داده‌های آماری وزارت رفاه وجود داشتند، اما از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شده بودند.

دسته دوم، اما کسانی بودند که وزارت رفاه هیچ اطلاعاتی از وضعیت درآمدی آن‌ها نداشت و در نتیجه مبلغی هم به آن‌ها پرداخت نمی‌شد.

گروه اول معترضان و گروه دوم جاماندگان بودند، دولت در همان روزهای نخست بعد از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی برای شهروندان گروه نخست یا به اصطلاح معترضان، یارانه جدید اردیبهشت را به صورت علی‌الحساب واریز کرد. این مبلغ تا زمان بررسی صلاحیت آن‌ها غیر قابل برداشت بود.

همزمان با موعد واریز یارانه تیر، قرار شد مبلغ بلوکه شده اردیبهشت به همراه مبلغ پرداخت نشده مربوط به ماه خرداد نیز به حساب این گروه از شهروندان واریز شود.

در خصوص شهروندان دسته دوم یا به اصطلاح جاماندگان نیز هرچند یارانه اردیبهشت به صورت مشروط پرداخت نشد، اما طبق وعده دولت در صورت مستحق شناخته شدن شهروندان متقاضی، این یارانه از ماه اردیبهشت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

از قرار معلوم واریز یارانه تیر به حساب شهروندان معترض و جامانده انجام شده است و بابت معوقات دو ماه گذشته نیز پرداخت این مطالبات هر لحظه صورت می‌گیرد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعلام کرده بود که از نظر تامین اعتبار مشکلی نیست و مساله فقط انجام برخی هماهنگی‌های بانکی است.

در فرآیندواریز یارانه برای شهروندان ۹ دهک درآمدی، وزارت رفاه هر شش ماه یک بار از طریق آزمون وسع، اطلاعات درآمدی خود را به روز می‌کند. این اتفاق آخرین باز بیستم تیر صورت گرفت.

براین اساس شهروندانی که در این به روز رسانی واجد دریافت یارانه جدید باشند، این مبلغ را دریافت می‌کنند. واریز آن نیز با دستور سازمان برنامه انجام می‌شود و تا اطلاع ثانونی این یارانه به صورت نقدی خواهد بود.

یارانه

دریافت یارانه جدید برای مجردها

 مجردهایی که تاکنون یارانه دریافت نمی‌کردند یا یارانه آن‌ها قطع شده، می‌توانند با مراجعه به سایت my.gov.ir نسبت به ثبت نام یارانه به صورت مستقل اقدام کنند.

مجردهایی که پیش از این یارانه دریافت می‌کردند، نمی‌توانند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء ۱ بند ص تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی این سازمان آغاز شده است.

سرانجام یارانه نقدی چه می شود؟

وزیر اقتصاد اعلام کرد: پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.
با وجود گذشت حدود ۳ ماه از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی، دولت یارانه مرداد را هم به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد؛ این را می‌شود از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد برداشت کرد. احسان خاندوزی گفته ارائه کالابرگ منوط به این است که گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی خدمت رییس‌جمهور ارائه شود.

این در شرایطی است که مردم معتقدند که پرداخت یارانه نقدی بهتر از توزیع کالابرگ است، چون به خانوارها امکان می‌دهد که خودشان درباره نحوه هزینه‌کرد یارانه خود تصمیم‌گیری کنند؛ نه آنکه دولت مشخص کند که یارانه آنها صرف چه کالایی شود.
با این حال، خاندوزی در توضیح طرح کالابرگ الکترونیکی عنوان کرده؛ این گزارش قرار است تا آخر مرداد توسط دوستان ارائه شود و امیدواریم اوایل شهریور ماه بعد از ارائه گزارش، تصمیم نهایی در خصوص جزییات تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد.
وزیر اقتصاد متذکر شده؛ پس از تصمیم نهایی ستاد اقتصادی دولت، شیوه پرداخت کالابرگ و نحوه دریافت آن را اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال ایلنا که آیا مردم می‌پذیرند بعد از چندین سال دریافت یارانه، به صورت نقدی کالابرگ دریافت کنند، عنوان کرده؛ با توجه به این‌که پرداخت یارانه‌ها حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است و دولت به جهت اینکه می‌خواست حتما حمایت اولیه صورت بگیرد، در ماه‌های گذشته تلاش کرد پرداخت یارانه داشته باشیم؛ تا زمانی که زیرساخت ارائه کالابرگ آماده شود.

گزارش مجلس درباره طرح کالابرگ

در این میان، پیش از این برخی از نمایندگان مجلس خبر داده بودند که دولت احتمالا از شهریورماه طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرایی خواهد کرد. مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود: زیرساخت کالابرگ الکترونیک در حال آماده‌سازی است و براساس وعده داده شده، در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

وی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی با ذکر این نکته که کالابرگ الکترونیک، مصوب بودجه سالانه مجلس است، گفته بود که دولت در اجرا، به دلیلِ اتفاقات اردیبهشت ماه و نیز اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تفاوت‌هایی صورت داد، چون اوضاع آن گونه که تصور می شد، پیش نرفت.

وی عنوان کرده بود: براساس وعده داده شده، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود و کالای اساسی و ضروری با توجه به قول دولت، به صورت کالابرگ ارائه می‌شود.

طغیانی متذکر شده بود: مشمولان یارانه در قانون مشخص شده است و همین دامنه‌ای که مشمول یارانه هدفمندی شدند، کالا برگ نیز دریافت می‌کنند.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفته بود: قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم‌افزار را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرده بود: این نرم‌افزار می‌تواند از تزریق پول به جریان اقتصادی کشور جلوگیری کند و راه‌حلی است که دولت وعده داده که کار به این شکل اجرایی شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که زمان اجرای این طرح نرم‌افزاری چه زمانی خواهد بود؟ متذکر شده بود: من شنیده بودم که این طرح قرار بود از تیر ماه اجرایی شود که نشد و تیر هم به صورت نقدی پرداخت شد اما با صحبت‌هایی که شده ‌به‌نظر می‌رسد که در روزهای نزدیک اجرا و پیاده‌سازی آن انجام شود و برای ماه مرداد به بهره‌برداری برسد.

با کالابرگ چه کالاهایی و چگونه می‌توان خرید؟

البته پیش از این سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس چندی پیش اعلام کرده بود: منظور از کالابرگ الکترونیکی همان کارت‌های یارانه‌ای است که امروز در آن‌ها یارانه نقدی واریز می‌شود که بعدها اگر دولت زیرساخت‌ها را آماده و فراهم کرد، این‌ها را به کالابرگ‌ها اختصاص دهیم.

وی عنوان کرده بود: امروز هم در فروشگاه‌ها با همین یارانه‌ها افراد خرید می‌کنند؛ منتها چون در همان کارت یارانه قبلی واریز می‌شود، می‌توانند نقدی هم دریافت کنند.

وی توضیح داده بود: در ادامه طرح این است که این کارت یارانه، یارانه کالایی شود یعنی افراد با این کارت‌ها کالاهای مورد نیاز خانواده‌شان را در فروشگاه‌هایی که دستگاه کارتخوان برای این کارت‌ها اختصاص داده می‌شود، خرید کنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرده بود: دادن کالابرگ به هیچ عنوان در خرید کالاهای عمومی محدویت ایجاد نمی‌کند که به طور مثال فقط شامل مرغ، روغن و امثال این‌ها باشد بلکه اشخاص می‌توانند هر کالایی که مورد نیازشان است را از حبوبات گرفته تا گوشت و لبنیات و شوینده‌ها خریداری کنند.

وی تاکید کرده بود: یارانه که برای جبران کاهش قدرت خرید مردم است امروز به صورت نقدی داده می‌شود، فردا اگر زیرساخت‌هایش آماده شد به صورت کالابرگ‌های الکترونیکی داده می‌شود که اتفاقا می‌تواند باعث یک رقابت سالم بین فروشگاه‌ها شود به طوری که فروشگاه‌ها می‌توانند تخفیف‌های خوبی مانند کارت حکمت به خریداران خود دهند.

جزئیات دهک بندی و استعلام گروه یارانه

 یارانه تیر ماه واریز شد. اما همچنان برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟
یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.
در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

خبر خوش برای یارانه بگیران سه دهک اول

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از اختصاص بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان از امروز برای سه دهک پایین جامعه خبر داد.
کسانی که یارانه ۴۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند می‌توانند از طریق درگاه ملی خدمات دولت این اینترنت را دریافت کنند.

 یارانه سه برابری فرزندان

براساس مصوبه مجلس، فرزندان خانواده‌های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل ۳ فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب سایرین دریافت نمایند.

یعنی گروهی از خانوارها با داشتن سه شرط یارانه فرزندانشان سه برابر می‌شود:

در چهار دهک اول قرار داشته باشد.

حداقل سه فرزند داشته باشند.
هیچ یک از والدین کارمند دولت نباشد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: