حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز علی الحساب برای حقوق بازنشستگان؟

میرهاشم موسوی مدیرعامل این سازمان در رابطه با زمان اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان گفت: پیرو اعلام سرپرست محترم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز برای بازنشستگان انجام می‌گیرد؛ لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها؛ نیازمند زمان هستیم و انشاءلله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز علی الحساب برای حقوق بازنشستگان؟
کدخبر : 9859
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود.

موسوی افزود: از دستور اکید و ویژه رییس‌جمهور برای اصلاح مصوبه هیات دولت و پیگیری‌های معاون اول دولت و همچنین سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی که با رویکرد خدمت‌رسانی بهتر و رفع دغدغه بازنشستگان محترم بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی و مصوبه مربوطه انجام پذیرفت؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

عنابستانی گفت: دولت افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده و رئیس این سازمان هم قول داده افزایش ۳۸ درصدی را اجرا خواهد کرد.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد نتیجه بررسی‌های صورت گرفته برای اعمال افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که برخی معتقدند مسکوت مانده است، گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید مسکوت گذاشته شود و مجلس به عنوان قوه نظارتی از حق مردم کوتاه نمی‌آید بنابراین قانون در این زمینه باید به طور دقیق اجرا شود.

علی اصغر عنابستانی ادامه داد: آنچه مسلم است مصوبه‌ای در شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب رسیده و بعد به دولت ارسال شده است که نظر مخالف یا موافق خود را اعلام کند اما هیات دولت این مصوبه را تغییر داده که خلاف قانون است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: بر اساس قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم صورت بگیرد و رقم ۱۰ درصدی که در نظر گرفته شده بود متناسب با تورم تشخیص داده نشد و توسط هیات تطبیق با مقررات بررسی شده و این مغایرت اعلام شد و دولت نیز موظف است آن را اجرا کند.

دولت تعیین تکلیف پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی محول کرده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: حسب اعلام تامین اجتماعی، دولت تعیین تکلیف پیرامون این موضوع را به این سازمان محول کرده است و تامین اجتماعی نیز باید بر اساس قانون خود، نسبت به این مصوبه تصمیم بگیرد و به آن عمل کند.

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با قانون تامین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شوند و هیچ ابهامی نیز در این زمینه وجود ندارد کما اینکه رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته گذشته کمیسیون اجتماعی قول داد که تا ماه آینده افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به همراه مبلغ ۵۵۰ هزار تومان اجرا خواهند کرد.

حقوق بازنشستگان

سرپرست وزارت رفاه گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمدهادی زاهدی وفا در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: دولت مسئولیت میزان افزایش حقوق بازنشستگان را به وزاری عضو هیات امنای تامین اجتماعی سپرد که این موضوع در بررسی‌های گذشته هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده است.

زاهدی‌وفا همچنین ادامه داد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان مستلزم بررسی بیشتر است. با توجه به منافع و اعتبارات لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان، نیازمند زمان بیشتری برای ارزیابی هستیم که هفته آینده با حضور نمایندگان جامعه کارگری این موضوع بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی اختیار تصمیم‌گیری داد که در بررسی‌های گذشته به جمع نهایی نرسیدیم و مستلزم ارزیابی مجدد هستیم.

بازنشستگان کارگری همچنان در انتظار ابلاغ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان هستند؛ نامه‌ی محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیرماه صادر شده و اکنون هجدهم مرداد است؛ چرا این انتظار تا این اندازه طولانی شد؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) در این رابطه می‌گوید: بیش از دو هفته است از نشست نمایندگان بازنشستگان و سرپرست وزارت کار برای تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها می‌گذرد؛ در آن نشست قرار شد سرپرست وزارت کار چارچوب را تعریف نماید و جدول زمانبندی برای زدن احکام و پرداخت مابه‌التفاوت‌ها را ارائه دهد. سرپرست وزارت کار در آن نشست، اجرای قانون را به طور ضمنی پذیرفت و وعده‌ی اجرایی شدن آن را داد اما متاسفانه دو هفته از آن نشست می‌گذرد و هنوز در خم یک کوچه مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه «این تاخیر نشان می‌دهد گرفتن تصمیم برای دولت سخت شده» ادمه می‌دهد: در زمینه‌ی مستمری بازنشستگان و اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، دولت صرفاً می‌تواند نظر تامین اجتماعی را تایید یا رد کند اما نمی‌تواند از اجرای قانون طفره برود؛ اینکه بازنشستگان را در بلاتکلیفی نگه دارند و دچار سردرگمی کنند، اصلاً خوشایند نیست؛ خواسته‌ی بازنشستگان صد درصد قانونی و صنفی‌ست و دیدیم بعد از نامه‌ی رئیس مجلس، بازنشستگان احساس کردند صدایشان شنیده شده است.

به گفته‌ی صادقی، بازنشستگان خواستار اجرای قانون و عملی شده الزمات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند؛ هرچند اگر امروز قرار باشد براساس تورم و میزان هزینه‌های زندگی، ماده ۹۶ اجرایی شود، به جای ۳۸ درصد باید مستمری‌ها حداقل ۵۸ درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اضافه می‌کند: ما شرایط دولت را درک می‌کنیم؛ کانون عالی بازنشستگان، کانون تهران و ما در اتحادیه پیشکسوتان، در نشست با سرپرست وزارت کار حسن نیت خود را نشان دادیم؛ حتی اعلام کردیم در مورد زمان پرداخت معوقات حاضر به مذاکره هستم.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم تا پایان هفته موضع تعیین تکلیف شود و دولت ابلاغیه را صادر کند؛ همه چیز برای اجرا فراهم است، هم بودجه هم زمانبندی، خود دستگاه‌های اجرایی مساله را پیچیده کرده‌اند؛ وقتی دولت اختیار را به وزاری عضو هیات امنای تامین اجتماعی داده، آقایان چرا تا این اندازه تعلل می‌کنند؟

صادقی در پایان می‌گوید: بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان هفته کار به سرانجام برسد؛ انتظار داریم وزاری دولت با درک درست شرایط، هرچه زودتر مجوز اجرای قانون را صادر کنند.

بیش از دو هفته است از نشست  نمایندگان بازنشستگان و سرپرست وزارت کار برای تعیین تکلیف افزایش مستمری‌ها می‌گذرد؛ در آن نشست قرار شد سرپرست وزارت کار چارچوب را تعریف نماید.

در این میان، در حال حاضر موضوع افزایش حقوق بازنشستگان با واکنش‌های کاربران خبرآنلاین مواجه شده است. یکی از کاربران در این خصوص نوشت: از بین هیات امنا تامین اجتماعی چند نفر وزیر هستند. اگر بخواهند خلاف مصوبه شورای عالی کار و یا خلاف ابلاغیه ریاست مجلس مصوبه جدید دیگری در خصوص میزان افزایش حقوق سایر سطوح داشته باشند، این بار مجلس چند وزیر را می‌تواند به مجلس بکشاند ‌و زمینه استیضاح انها را فراهم بکند.

کاربر دیگری عنوان کرد: پایداری منابع یعنی چی؟ دولت به تامین‌اجتماعی بدهی دارد. خیلی هم بدهی‌اش زیاد است و نمی‌خواهد بدهی‌اش را بدهد و دائما پاسکاری می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه