بررسی گسترش‌نیوز نشان می‌دهد که در حال حاضر میانگین هزینه ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مدارس فوتبال؛ حدود یک میلیون تومان است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
اهزینه ثبت‌نام کودکان در مدارس فوتبال + قیمت وسایل جانبی
 

محبوب‌ترین ورزش جهان، طرفداران زیادی در میان کودکان و نوجوانان دارد. ثبت‌نام کودکان در مدارس فوتبال علاوه بر آنکه زمینه شکوفایی استعداد و تقویت‌ها مهارت‌های آنها را فراهم می‌آورد موجب شادی و نشاط آنها می‌شود. علاقه‌روزافزون به این ورزش باعث شده است که تعداد مدارس فوتبال در حال افزایش باشد. در حال حاضر برای ثبت‌نام کودکان در مدارس فوتبال باید چقدر هزینه کرد؟ هزینه لوازم و وسایل جانبی چقدر است؟ مدارس خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود با گسترش‌نیوز همراه باشید.

شهریه تقریبا یک و نیم میلیون است

بررسی گسترش‌نیوز نشان می‌دهد که در حال حاضر میانگین هزینه ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مدارس فوتبال؛ حدود یک میلیون تومان است. مدیر یکی از مدارس فوتبال واقع در شمال تهران درباره شرایط و هزینه ثبت‌نام هنرجویان و نوآموزان به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «کلاس‌ها و جلسات تمرین؛ به صورت دو بار در هفته برگزار می‌شود. متقاضیان ثبت‌نام باید مبلغ یک میلیون و چهار صد هزار تومان برای شهریه پرداخت کنند. تفکیک گروه‌های سنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام بازی‌های مرتبط و تهیه بعضی از پوشاک ورزشی؛ از جمله خصوصیات مدرسه فوتبال ماست. همچنین متقاضیان بیمه هم می‌شوند».

تفیک سنی و بیمه

اپراتور یکی از مدارس واقع جنوب غرب تهران در این باره گفت: «شهریه مدرسه ما برای هر ترم آموزشی، سه میلیون و پانصد هزار تومان است. مدت هر ترم سه ماه است. کلاس‌ها به صورت ۲ روز در هفته برگزار می شود. مربی‌های باشگاه هم همگی فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی و از افراد با تجربه در این حرفه هستند. مدرسه ما موضوع تفکیک سنی هم مراعات می‌کند.»

مسئول مربوطه یکی از مدرسه فوتبالی واقع در شمال شرق تهران درباره این موضوع به ما گفت: «هزینه ثبت‌نام برای ۲ روز در هفته (ترم‌ها سه ماهه هستند) ۸۰۰ هزار تومان است. مربی‌های مدرسه ما کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند و همگی از خبرگان این حوزه هستند. تفکیک رده سنی هم داریم. کودکان ۵ تا ۷ ساله در یک گروه و کودکان ۸ سال تا ۱۱ ساله هم در گروه مجزایی قرار می‌گیرند».

وی در تشریح بیشتر موضوع افزود: «نکته مثبت مدرسه ما آن است که هر گروه، مربی جداگانه دارد. مزیت دیگر مدرسه، بیمه ورزشی است. اگر متقاضی در رشته دیگری فعالیت داشته باشد می‌تواند با ارائه پرینت برگ بیمه‌ای که قبلا از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفته است آنها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. درباره پوشاک هم باید گفت که علاوه بر شهریه، به هنرجویان پوشاک می‌دهیم. پوشاک؛ لباس، شورت، جوراب و گرمکن را شامل می‌شود. هزینه این خدمت ۳۹۰ هزار تومان است».

قیمت تقریبی پوشاک ورزشی

بررسی قیمت اقلام گفته‌شده شامل شورت و پیراهن و جوراب نشان می‌دهد که قیمت آنها در بازار حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. متوسط قیمت گرمکن ورزشی هم ۲۵۰ هزار تومان است. همچنین برای خرید یک جفت کفش ورزشی باید حدود ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرد. قیمت ساک ورزشی معمولی نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. بنابراین ثبت‌نام کودکان در مدارس فوبتال با احتساب شهریه ثبت‌نام، هزینه کلی کلاس‌های فوتبال و نیز پوشاک و هزینه‌های جانبی چیزی در حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان تمام خواهد شد.

هنگام انتخاب مدرسه فوتبال باید به چند نکته مهم توجه داشت: فوتبال جزء ورزش‌های پرجنب و جوش به حساب می‌آید؛ بنابراین احتمال مصدومیت و آسیب‌دیدگی بازیکنان زیاد است. حضور پزشک در مدرسه، از الزامات مدارس استاندارد است. مدرک و تخصص علمی مربیان فاکتور مهمی است اما باید توجه داشته باشید که تخصص باید با داشتن تجربه کافی، همراه باشد. پیشرفت نکردن کودکان باعث دلسردی آنها می‌شود و مربی متخصص و باتجربه جلوی ایجاد این احساس ناخوشایند را می‌گیرد.

از طرف دیگر مدارس خوب و استاندارد به صورت مستمر با والدین به گفتگو می‌نشیند و در جلساتی که با حضور آنها برگزار می‌کنند پدر و مادر را در جریان پیشرفت‌ها و نقاط ضعف و قوت فرزندانشان قرار می‌دهند.