قاتل سردرد های شبانه و میگرن های ماهانه در این گیاه شناسایی شد + روش مصرف

از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد.

کدخبر : 6506
سایت سرگرمی روز :

 از آنجایی که زیرفون خواص آرام‌بخشی دارد می‌تواند برای کاهش سردردهای عصبی و همچنین سردردهای میگرنی مفید باشد.

یک لیتر آب جوشانده و یک قاشق غذاخوری گل خشک زیرفون را در آن ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف‌کرده و در مواقعی که سردرد به سراغتان می‌آید میل کنید. می‌توانید روزانه تا سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

نام انگلیسی : Tilia platyphyllos

خانواده : Malvaceae

بومی : اروپا

زیرفون گونه ای درختی با طول عمر بالا، ارتفاع زیاد، برگ‌ریز و بومی سراسر اروپا است. زیرفون بیشتر در جنگل های بالغ قدیمی یافت می شود. این گونه و به صورت خود رو یا زراعی تأمین، و به دلیل ویژگی های دارویی به طور گسترده استفاده می شود.

اگرچه میزان پراکندگی آن در ۲۰۰۰ سال گذشته کاهش یافته است، اما همچنان در مناطق شهری و مسکونی به طور گسترده وجود دارد و بیشتر در نواحی کوهستانیِ اروپای مرکزی و شرقی دیده می شود. گل های خشک شده، برگ ها و چوب این درخت مصارف دارویی دارند.

گل های ۵ گلبرگ، معطر و زرد متمایل به سفید آن، پس از شکوفه بهاری جمع آوری، خشک و در شرایط کم‌رطوبت نگهداری می شوند. گل ها با ارزش ترین اجزای دارویی درخت زیرفون هستند. برگ های درخت زیرفون شبیه به قلب با حاشیه‌ی دندانه دار هستند.

امروزه این گیاه برای کاربردهای تجاری در فلوریدای آمریکا، مکزیک، ایتالیا و جزایر غربی کارائیب کشت می شود. پوست گیاهان جوان، صاف و به رنگ مایل به خاکستری است که در صورت مسن شدن درخت، دارای شکاف های عمودی و افقی می شود. تاج درخت گرد، تخم مرغی تا هرمی شکل می باشد. شاخه دهی این گیاهان زیاد است و با افزایش سن، گیاه انبوه تر و متراکم تر می شود.

این گیاه دارویی به عنوان یک سم زدای طبیعی تمام سموم و بیماری‌ها را از بدن دفع می‌کند، تا بتوانید همیشه بدنی سالم و سرحال داشته باشید. زیرفون در درمان بیماری‌های مانند نقرس، بی‌خوابی‌های طولانی مدت، مشکلات گوارشی و… بسیار مؤثر است.

عناصر تشکیل دهنده زیرفون :

فلاونوییدهای اصلی گل، ایزوکوئرستین-روتین و آستراگالین و فلاوونوییدهای اصلی برگ، کوئرستین-۳-۷-دی رامنوزید و کامپفرول-۳-۷-دی رامنوزید هستند. همچنین، گل زیرفون حاوی موسیلاژ، p– کوماریک اسید، کامپفرول، ترپنویید، کوئرستین و روغن های فرار مانند سیترال، سیترونلال، سترونلول، ائوژنول و لیمونن است. رایحه گل مربوط به مقادیر کمی از روغن ضروری است که ترکیبات آن بسته به محل رویش متنوع است.

فواید دارویی و درمانی چای زیرفون برای بدن

درمان اضطراب

دمنوش زیرفون در طب سنتی به عنوان یک آرام بخش طبیعی برای درمان علائم اضطراب استفاده می شود؛ مطالعات نشان داده که برخی ترکیبات موجود در زیرفون مانند GABA (گاما آمینوبوتیریک اسید) عمل کرده و باعث آرامش می شوند.

ضد التهاب قوی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در چای زیرفون دارای خواص ضد التهاب طبیعی هستند که با کاهش التهاب بدن خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو و بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش می دهند.

مسکن و ضد درد طبیعی

برخی از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در چای لیندن از جمله کوئرسیتین می توانند درد را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

ادرار آور گیاهی

پوست داخلی درخت زیرفون یک دیورتیک طبیعی است که با افزایش دفع مایعات از بدن (به صورت ادرار و عرق) به درمان بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی و تب بالا کمک می کند.

سم زدایی بدن

چای زیرفون با افزایش دفع ادرار به سم زدایی و پاک سازی بدن کمک می کند. جالب است بدانید که پاک سازی بدن می توان برای درمان سلولیت مفید باشد.

خون

برخی از ترکیبات گیاهی موجود در دمنوش زیرفون مانند کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون بالا می شوند؛ یک مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که یک آنتی اکسیدان موجود در چای زیرفون، کانال های کلسیم موجود در قلب را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

درمان بی خوابی

در طب سنتی از دمنوش زیرفون به دلیل خواص آرامش بخش طبیعی که دارد برای درمان بی خوابی شبانه استفاده می کنند.

بهبود عملکرد کیسه صفرا و سیستم گوارشی بدن

مصرف چای زیرفون تأثیر زیادی در دفع صفرای بدن دارد و سبب افزایش عملکرد مناسب کیسه صفرا می‌شود. همچنین استفاده از دمنوش زیرفون مانع از بروز مشکلاتی مانند ریفلاکس معده و ناراحتی‌های روده می‌شود و امکان تولید سنگ کلیه را تا حد مطلوبی کاهش می‌دهد. دمنوش زیرفون تأثیر زیادی در شفافیت و درخشندگی پوست و مو دارد و سبب کاهش سردردهای میگرنی و عصبی می‌شود.

زیبایی پوست و مو

زیرفون برای زیبایی پوست و مو مفید است و دم کرده‌ی این گیاه می‌تواند باعث خوش آب و رنگ شدن پوست شده، چین و چروک را کاهش دهد و همچنین لک‌های قهوه‌ای روی پوست را کم‌رنگ‌تر کند. این گیاه همچنین باعث رشد سریع موها و تقویت آن‌ها می شود. افزودن آن به آب حمام نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست را در پی دارد. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از بروز چین و چروک‌ و کک و مک ناشی از نور خورشید نیز جلوگیری کنند. به علاوه، استفاده موضعی از برگ زیرفون می‌تواند سبب درمان سلولیت شود.

جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در برگ زیرفون با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. سال هاست که می دانیم رادیکال های آزاد قوی ترین عوامل بروز سرطان هستند.

 علاوه بر این، برگ زیرفون دارای خاصیت ضد التهاب است که می تواند از رشد سلول های سرطانی که به دلیل التهاب در سلول ها به وجود آمده اند جلوگیری کند.

شرایط محیط رشد گل زیرفون :

این درختان در نواحی بومی اکثراً در نواحی با آب و هوای گرم مستقر می شوند. ولی نسبت سرد شدن دمای هوا نیز سازگار می باشند. زیرفون بهترین رشد را در خاک هایی با پی اچ ۵ تا ۸ دارد. همچنین خاک های مرطوب و به خوبی آبیاری شده را ترجیح می دهد و نیز می تواند در خاک های غرقاب نیز زنده بماند اما نسبت به خشکی زیاد و طولانی خاک حساس است. همچنین در خاک هایی با شوری بالا نمی تواند به خوبی رشد کند.

نور مناسب درخت زیرفون :

بهتر است این درخت در نیمسایه قرار داشته باشد.(آفتاب کامل برای این درخت مناسب نمیباشد.)

خاک مورد نیاز درخت زیرفون :

مخلوطی از خاک باغچه و کمی خاک برگ.

آبیاری درخت زیرفون :

این درخت به آبیاری متوسط تا زیاد نیاز دارد و در فاصله بین دو آبیاری خاک باید مرطوب باقی بماند.

دمای مناسب درخت زیرفون :

در حدود ۲۰ درجه مناسب میباشد.

کوددهی درخت زیرفون :

این درخت به ۲ گرم در لیتر کود هر هفته یکبار از فروردین تا مهر نیاز دارد.

تکثیر درخت زیرفون :

تلقیح زیرفون معمولاً از سن ۲۰ سالگی شروع شده و از آن به بعد هر ساله میوه داده و میوه ها را در پائیز گرد آورده و در زیر ماسه نگاهداری نموده و در بهار کشت میشود که این دانه ها سال بعد روییده شده و نهال جوان دارای رشدکند بوده و می توان آن را از محلی به محل دیگر منتقل نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    اینهمه درموردزیرفون نوشتی نبایدبنویسی آنراازکجا وچگونه بدست بیاوریم؟

  • ناشناس
    1

    اسمشو نشنیدم فکر کنم بایدب عطاری در آمریکا مراجعه کنیم....... بریم

  • ناشناس
    0

    توضیح ندادید کجا باید تهیه کنیم ظاهرا اصلا در ایران رویش نداره !!!!! عطاری محله ما نهایتا زیره و دارچین داره

  • ناشناس
    1

    عطاری ها دارند ظاهرا قیمتش ۳۴۰۰۰ تومن

  • ناشناس
    1

    زیرفون چیه دیگه؟؟؟

  • ناشناس
    0

    سلام
    هم گیاه خشک شده و هم عرق زیرفون را همه عطاری ها بلکه فروشگاههای بزرگ از جمله رفاه و اتکا و کوثرها دارند

  • ناشناس
    0

    با سلام ممنون میشم اسم خارجیش رو بنویسید با تشکر از معرفی این گیاه بزرگ در ایران کجا میشه پیدا کرد ممنو ن لطفا جواب بدید منتظرم چون من شدیدا سردرد دارم و بی خواب شبتون خوش

  • ناشناس
    0

    برگ این گیاه یادرخت یاچائی ان را ازکجا می‌توان تهیه کرد؟ ممنون اگرراهنمائی بفرمائی

  • ناشناس
    0

    سلام پس چرا سهام عدالت پرداخت نمی‌شود فقط ما نوشته آنرا میخوانیم