رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن اشاره به این‌که بعید است آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند، زیرا خودش شکست خواهد خورد، گفت: اگر آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود

صالحی: ایران آماده استفاده از تمام گزینه ها در برابر نقض برجام است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش المیادین و به نقل از ایسنا:علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با المیادین گفت: بعید است آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند، زیرا خودش شکست خواهد خورد و اگر این کار را بکند تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود.

وی افزود: واکنش ایران در مقابل اقدامات آمریکا متناسب خواهد بود و اگر آمریکا توافق هسته‌ای را نقض نکند، تصمیمات سخت و شدیدی علیه آن نخواهیم گرفت.

صالحی در ادامه گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هیچ تاثیری بر تداوم توافق نخواهد گذاشت. زیرا اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سایر کشورهای جهانی آن را تایید کرده‌اند و اگر آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کند، آنها این مسوولیت را بر عهده خواهند گرفت و این مسوولیت ما نیست، زیرا آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تقریبا 7 بار اعلام کرد که یران همیشه به وعده‌ها و تعهدات خود پایبند بوده است و هیچ زمینه‌ای برای نقض توافق هسته‌ای وجود ندارد.

صالحی در ادامه با اشاره به این‌که امیدوارم روزی نرسد که ایران به شرایط قبل از توافق هسته‌ای برگردد، گفت: از زمان انعقاد توافق هسته‌ای احتمال نقض آن را می‌دادیم. به همین دلیل پل‌های زیادی برای بازگشت به دوره قبل از توافق و بهتر از آن بنا کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ضمن تاریخی توصیف کردن توافق هسته‌ای گفت: با گذشت زمان آثار این توافق نمایان خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت: فعالیت هسته‌ای در زمینه غنی‌سازی، تولید آب سنگین، استخراج اورانیوم و طراحی راکتورها و آن چه رسانه‌ها منتشر می‌کنند و می‌گویند که اختلاف داخلی بر سر توافق هسته‌ای در ایران وجود دارد، تنها یک رویارویی سیاسی است.

صالحی در رابطه با روابط ایران و روسیه گفت: روابط ما و روسیه در حال پیشرفت است و ما پروژه‌های مشترک با هم داریم. از جمله این پروژه‌ها ساخت دو نیروگاه هسته‌ای بزرگ و جدید در بوشهر در کنار این نیروگاه موجود است و روابط ما با روسیه خصوصا در زمینه هسته‌ای بسیار عمیق و گسترده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پایان ضمن مردود شمردن اظهارات رژیم صهیونیستی در رابطه با این‌که ایران می‌خواهد از برنامه هسته‌ای در اهداف نظامی استفاده کند، گفت: همان‌گونه که در فتوای رهبر انقلاب آمده است، استفاده از انواع سلاح شیمیایی و بیولوژیکی در ایران حرام است.