بستگی به شرایط روحی خودم دارد. ضمنا بستگی دارد که آن موقع شورا چطور باشد. همه مسائل را می‌سنجم بعد تصمیم می‌گیرم که بیایم یا نه

مهدی چمران :عضو علی‌البدل می‌مانم استعفا نمی‌دهم/من فقط گفتم قبایی برای آمدن به شورای شهر پنجم ندوختم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
چند روز بعد از انتخابات شورای شهر، دقیقا روز 9 خرداد بود که طرح صیانت از باغات در شورا مطرح و صحبت‌ها منجر به جنجال در شورای شهر شد. چمران در آن روز با عصبانیت اعلام کرد: «من در شورا نمی‌آیم و دیگر مرا نکوبید چرا که دیگر اصراری بر آمدن به شورا ندارم. من نوکر تخصص حقانی، تندگویان و سالاری هستم که در کمیسیون‌های تخصصی به دنبال پیدا کردن راه حل عملیاتی هستند اما این همه تاختن بر ما درست نیست.»
 
به گزارش مثلث آنلاین ، همین جمله چمران را با تیتر «انصراف مهدی چمران از شورای پنجم» به صدر خبرها آورد و همه بر این باور بودند که او انصراف و استعفای خود را از عنوان عضو علی‌البدل تقدیم شورا کرده و پس از 14سال از شورای شهر تهران خداحافظی می‌کند.
 
مهدی چمران، رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران اما قبل از حضور در آخرین روز دوره چهارم شورای شهر تهران در گفتگو با آفتاب یزد می‌گوید: «من نگفتم استعفا می‌دهم یا انصراف می‌دهم. من گفتم قبایی برای آمدن به شورای شهر پنجم ندوختم. اگر اعتراضی دارم به خاطر انجام صحیح یک مسئله ملی به نام انتخابات است که اصرار زیادی برای انجام داریم. اصراری که من داشتم به خاطر آمدنم به شورای شهر پنجم نبود بلکه برای درست انجام شدن انتخابات بود.»
 
وی به این سوال که اما گفتند که شما می‌خواهید استعفا بدهید؟ پاسخ می‌دهد: «نه من چنین بحث و صحبتی نکردم.»
 
وقتی نام نجفی می‌آید، چمران می‌گوید: «من این روزها آقای نجفی را ندیدم و هیچ خبری از ایشان ندارم.»
 
اما گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که اگر حکم نجفی از سوی وزارت کشور امضا و ابلاغ شود، او بیش از یک سال بر مسند شهرداری تکیه نخواهد زد و از سال دوم، جای خود را به یکی از اعضای شورای شهر پنجم خواهد داد. اصلاح‌طلبان این یک سال فرصت را به چمران می‌دهند تا استعفای خود را تقدیم شورا کند. مسلما بعد از خروج یکی از اعضای منتخب شورای شهر پنجم، چمران به عنوان اولین عضو علی‌البدل وارد شورا خواهد شد. او در پاسخ به این سوال که با خروج یکی از اعضای شورای پنجم آیا به این شورا می‌آید یا خیر؟ می‌گوید: «نمی‌دانم. بستگی به شرایط روحی خودم دارد. ضمنا بستگی دارد که آن موقع شورا چطور باشد. همه مسائل را می‌سنجم بعد تصمیم می‌گیرم که بیایم یا نه.»
 
اما مهدی چمران که 14سال در شورای شهر تهران حضور داشته و 13سال بر صندلی ریاست آن تکیه زده حالا قرار است در چه سمتی به ایفای نقش بپردازد؟ چمران در پاسخ به این سوال که شما را در چه سمتی خواهیم دید؟ می‌گوید: «سمت نمی‌خواهم. ما به صورت یک شهروند عادی بودیم و از این به بعد هم خواهیم بود. من دانشگاهی هستم و کارهای فرهنگی که انجام می‌دادم را دنبال خواهم کرد. البته که از کارهای معماری و شهرسازی هم غافل نمی‌شوم.»
 
ساختمان پلاسکو فرو ریخت و حالا 9ماه، از این حادثه می‌گذرد، اما هنوز هم تکلیف ساختمان پلاسکو، مقصران و حادثه‌دیدگانش روشن نشده است. چمران در پاسخ به این سوال که آیا کسی به قوه‌قضائیه معرفی شده یا خیر؟ می‌گوید: «در قوه‌قضائیه اتفاقی نیفتاده است. منتها ما به جای این که کمیته حقیقت‌یاب و این حرفها که گفتند (که می‌توانست خوب باشد.) یک گروه متخصص به کار گرفتیم و تقریبا هم با گزارشی که آقای رئیس‌جمهوری ارائه کردند، مشابه ولی تخصصی‌تر بود و نتیجه آن هم به صورت کتاب منتشر شد. این کتاب قابل استناد است و به عقیده من می‌تواند راهکار خوبی برای آینده باشد.»