صحبت‌های رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مبنی بر اینکه کشورهای شرق آسیا، مگر دیوانه شده‌اند که با آمریکا مذاکره کنند، بازتاب فراوانی در فضای مجازی به همراه داشت به طوری که حتی هشتگی با عنوان «#مگر_دیوانه_اند» به راه افتاد.

#مگر_دیوانه_اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 حمیدرضا تاجی : حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح روز گذشته در صحن علنی مجلس و در جلسه بررسی برنامه و صلاحیت وزیران پیشنهادی علوم و نیرو حضور پیدا کرد.

وی در بخشی از این جلسه عنوان کرد: به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام می‌دهند که با ما مذاکره کن، این کشورها مگر دیوانه شده‌اند که با شما مذاکره کنند. شما علناً مذاکره دیروز را زیرپا می‌گذارید، شما مذاکره امضاشده‌ای که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، به آن بی‌اعتنا هستید، بعد کشورها بیایند با شما مذاکره کنند؟ آمریکا باید با این شیوه‌ای که در پیش گرفته است آینده مذاکره و تعهدات خود نسبت به کشورهای دیگر را برای همیشه کنار بگذارد. بعد می‌گویند مشکل ایران چیست. ایران که در بحث هسته‌ای به تعهدات خودش عمل کرده است.

این صحبت های روحانی که نشان از باور پیدا کردن به بی‌اعتمادی آمریکا دارد با واکنش های فراوانی در فضای مجازی و بین کاربران شبکه های اجتماعی همراه بود.

یکی از فعالان فضای مجازی در این باره نوشت: عذرخواهی وقتی درسته که جبران مافات بشه. وگرنه گفتن جمله:کشورها مگر دیوانه اند که با آمریکا مذاکره کنند؟ شوآفی بیش نیست.

فرید ابراهیمی توئیت کرد: درست ترین حرف روحانی در طول دوران ریاست جمهوری همین بود که گفت کشورها مگر دیوانه اند که با آمریکا مذاکره کنند؟ یعنی از ته ته دلش گفت ها!

یکی دیگر از کاربران به کنایه نوشت:اونایی که میگفتن دستاورد برجام چیه، الان چشماشون رو باز کنن . برجام درس عبرتی برای کره شمالی شد که با آمریکا مذاکره نکنه.

در حساب توئیتری « فتحعلی شاه» نیز آمده است: میرزا حسن عرض داشت مذاکره با کدخدا دیوانگی می باشد، ما که میدانیم آخرش برجام را نیز گردن ما می اندازند، رعیت! به ریش همایونی قسم ما مُرده ایم.

کیوان ساعدی در این باره نوشت: ترامپ و دولت آمریکا به طور کلی اهل حساب سود و زیان اند. مگر دیوانه اند که برجام را به هم بزنند؟!

حمزه ناجیان معتقد است: خود روحانیم به شدت از دست آمریکا و گند زدنش به برجام شاکیه ولی هنوز عده ای دارن ازش طرفداری می کنن.

کاربر دیگری با اشاره به تهمت هایی که به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان انتخابات زده می شد، نوشت: حالا که رییسی اومد گفت که مذاکره با آمریکا دیوانگیه.

امید نادری توئیت کرد: روحانی گفته مگر دیوانه اند که با آمریکا مذاکره کنند؟ آیا این برای شما کافی نیست.

یکی از فعالان فضای مجازی هم نوشت: مذاکره با آمریکا دیوانگی است، اما مذاکره با اروپا بدتر از دیوانگی است!

احسان رحمانی در صفحه شخصی اش نوشت: جمله روحانی که«مگر دیوانه اند» با آمریکا مذاکره کنند رو اگر سه سال پیش از قول خودش می‌گفتیم به معنی واقعی کلمه میشد: کلیشه برعکس.

کاربر دیگری نوشت: مگر دیوانگی می‌خواهد؟ برای دل بستن به غرب و آمریکا فقط غرب زدگی میخواهد نه دیوانگی.

فعال دیگری توئیت کرد: الان تو مدارس بقیه دنیا دارن وضعیت ایران رو درس میدن! میگن یه موقع مث اینا با آمریکا مذاکره نکنیدا!

حساب توئیتری «ابراهیم بت شکن» با انتشار تصویری فردی که در زمان امضای برجام در خیابان به خوشحالی می پرداخت، نوشت: الان یکی اینوپیداش کنه دوست دارم باهاش یه مصاحبه داشته باشیم وبگیم روحانی گفته مگر دیوانه اند باآمریکامذاکره کنند! واکنشش چی میتونه باشه؟

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی