عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آنها که در داخل کشور، کودتای بن‌سلمان را اصلاحات می‌خوانند، همان قلم‌به مزدهایی هستند که در راستای سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها سخن می‌گویند.

حسن‌بیگی: قلم به‌مزدهای داخلی، کودتای بن‌سلمان را اصلاحات می‌نامند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان از سال‌ها قبل به دنبال مطرح کردن خود در صحنه سیاسی لبنان بود، گفت: سعد حریری قصد داشت خود را فصل‌الخطاب اختلافات داخلی لبنان جلوه دهد.

وی افزود: نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین می‌خواست به عنوان پل ارتباطی عربستان سعودی با کشورهای منطقه محسوب شود تا این گونه بر نفوذ خود بیافزاید.

حسن‌بیگی با اشاره به اینکه تقویت محور مقاومت در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران موجبات نگرانی حریری را فراهم آورده بود، گفت: سعد حریری مدت‌ها میان آنچه در دل داشت با آنچه درباره تحکیم روابط و تثبیت آرامش در منطقه بر زبان می‌آورد تفکیک ایجاد کرده بود.

وی با ذکر اینکه آمریکایی‌ها نیز در حرکت اخیر سعد حریری بی‌تأثیر نبوده‌اند، اظهارداشت: آمریکا امروز در منطقه تنها عربستان، امارات و بحرین را در کنار خود می‌بیند و طبیعی است که سعد حریری را ترغیب به بحران‌آفرینی کند.

وی با یادآوری دیدار سال گذشته هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سعد حریری در لبنان خاطرنشان کرد: در آن دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس حریری را نصیحت و به وی گوشزد کرد که دشمن همه ما رژیم اشغالگر قدس است از این رو ما باید در کنار هم بایستیم.

حسن‌بیگی گفت: همچنین رئیس کمیسیون به سعد حریری تأکید کرد که بحران یمن باید از طریق گفت‌وگوهای یمنی یمنی حل شود، اما نخست وزیر مستعفی لبنان همان زمان هم معتقد بود که این بحران باید با بمباران حل و فصل عربستان شود.

وی اضافه کرد: سعد حریری همان مسیری را می‌رود که مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان رفت و به شکستش منجر شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازداشت‌10 شاهزاده و جمعی از وزرای پیشین در عربستان سعودی گفت: اینها را باید در واقع کودتای محمد بن‌سلمان خواند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان نام اصلاحات و مبارزه با فساد را بر کودتای بن‌سلمان گذاشت، تصریح کرد: آنها که در داخل کشور این حرکت بن‌سلمان را «اصلاحات» و « مبارزه با فساد» می‌خوانند همان قلم‌به مزدهایی هستند که در راستای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌نویسند و سخن می‌گویند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: عربستان با انجام کودتا راه به جایی نمی‌برد و کماکان آمریکا اموالش را به غارت خواهد برد.

اخیرا محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پس از بازداشت 10 شاهزاده و ده‌ها نفر از وزیران پیشین عربستان سعودی از سوی ولیعد این کشور در جریان اقدامات کمیته‌ای که «مبارزه با فساد» نام‌گذاری شده است،‌ طی توییتی اعلام کرد که نسبت به این اقدام غبطه می‌خورد.