نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز ما در کشور عدالت است، گفت: آیا پست‌هایی که به افراد می‌دهیم براساس عدالت است؟ امروز کسانی را داریم که 10 میلیون درآمد دارند و در مقابل افرادی با درآمد 500 هزار تومانی زندگی می‌کنند و تعدادی حتی کار ندارند.

بزرگترین مشکل امروز ما در کشور عدالت است/ آیا پست‌هایی که ما به افراد می‌دهیم براساس عدالت است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین  مسعود پزشکیان در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در زلزله شب گذشته در غرب کشور گفت: من در دو محور عدالت و وحدت می‌خواهم نکاتی را مطرح کنم. در اربعینی که نزدیک 2.5 میلیون نفر از مردم کشورمان برای زیارت امام حسین پای پیاده رفتند می‌گویند سر بریده امام حسین بر روی نیزه‌ها قرآن می‌خواند.

وی ادامه داد: قرآن به پیامبر دستور می‌دهد و می‌گوید پیامبران را فرستادیم، کتاب و ترازو دادیم تا در بین مردم براساس عدالت رفتار کنند و برای هر امتی پیامبر فرستادیم و پیامبران وقتی آمدند در بین مردم با عدالت رفتار می‌کنند و به هیچکس ظلم نمی‌شود.ما می‌گوییم امام زمان خواهد آمد، قرآن پر است از این آیه‌ها و تمام بیان براساس عدالت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: سوال اینجاست در وضعیتی که ما الان در آن به سر می‌بریم عدالت را آنگونه که خدا دستور داده، پیامبران را فرستاده و امام حسین برای آن شهید شده در این مملکت اجرا می‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ آیا ما حقوق قومیت‌ها را آنگونه که حقشان است به آنها می‌دهیم؟ آیا پرداخت‌های ما در این کشور براساس عدالت است؟ یکی 100 میلیون درآمد دارد و یکی 500 هزار تومان و یکی یک میلیون تومان و عده زیادی از مردم هم کار ندارند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش، مدارس ما یکی نمونه دولتی، یکی ویژه است، یکی می‌تواند با 10 میلیون هزینه‌کرد برای بچه‌اش شرایط آموزشی فراهم کند و یکی حتی نمی‌تواند خدمات اولیه آموزشی را برای فرزند و دانش‌آموزش داشته باشد، آیا عدالت است؟

وی افزود: آیا توسعه راه و صنعت ما عادلانه است؟ آیا اقتصاد ما، رفتار ما و پست‌هایی که به افراد می‌دهیم و استخدام‌هایی که می‌کنیم براساس عدالت است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس با قرائت آیاتی از قرآن کریم در مورد عدالت، اظهارداشت: ما این آیه‌ها را برای مُرده‌ها می‌خوانیم در حالیکه به ما می‌گوید میزان و عدالت را مبنا قرار دهیم و با قسط و عدل با مردم رفتار کنید.، وقتی که فردی می‌میرد ما می‌رویم برایش الرحمن می‌خوانیم و اگر ما به این آیات توجه و عمل کنیم مملکت را گلستان می‌کنیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: مشکل ما در این مملکت عدالت است و امام حسین هم برای ایجاد عدل و عدالت شهید شد.

وی افزود: اما در بحث وحدت باید بگویم که امروز بیش از هر زمان دیگری کشور ما به وحدت نیاز دارد و بیش از هر زمان دیگری لازم است تا دست به دست هم دهیم تا آمریکا و دشمنانی که نمی‌خواهند این انقلاب روی پای خودش بایستد را ناکام کنیم. بپذیریم که ما در این مملکت مشکل وحدت داریم و خودمان، خودمان را از میدان حذف می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آیا ما در داخل کشور وحدت داریم؟ به رئیس جمهور گذشته این مملکت اجازه حرف زدن هم نمی‌دهیم، اجازه بیرون رفتن از خانه به او نمی‌دهیم، ما در جامعه عقده و گره ناگشوده داریم، این گره ناگشوده را باید باز کرد که اگر این گره باز نشود ما نخواهیم توانست به وحدت برسیم، ما نمی‌توانیم انکار کنیم که مشکل داریم و وحدت در جامعه نداریم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: به جهان نگاه کنید. فقط در خاورمیانه و مسلمانان یکدیگر را می‌کُشند، فقط مسلمان‌ها دارند با هم دعوا می‌کنند. سر چیزهایی که نباید دعوا کنیم.

وی در پایان گفت: پشت تریبون‌ها به راحتی به یکدیگر ناسزا می‌گوییم، همدیگر را تخریب می‌کنیم و بزرگان خودمان را تخریب می‌کنیم و هر روز داد می‌زنیم که فتنه است. با حصر، با خانه‌نشینی، با گرفتن، با بستن و هر روز بر طبل نفاق زدن مشکل مملکت حل نخواهد شد. برای اتحاد در کشور ناچار باید دست به دست هم دهیم./فارس