عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایالات متحده دچار از هم گسیختگی سیاست داخلی شده و تصمیم یک دادگاه تجدید نظر درباره دستور منع مهاجرتی ترامپ بر این اساس است.

لغو دستور منع مهاجرتی ترامپ بیانگر از هم گسیختگی سیاست داخلی آمریکا است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد ابراهیم رضایی گفت‌، در خصوص تصمیم یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا درباره دستور منع مهاجرتی ترامپ، گفت: این مهم نشان می دهد تصمیم های دولت جدید آمریکا بر اساس سیاست و دیپلماسی منطقی گرفته نمی شود از این رو با چنین برخوردهای از سوی سیاستمداران مواجه می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه اکثر تصمیم های دولت ترامپ تحت تاثیر لابی صهیونیست ها قرار دارد، اظهار کرد: بر این اساس بسیاری از منافع آمریکایی ها بخاطر منافع اسرائیلی ها نادیده گرفته می شود از این رو در برخی موارد کارشناسان و سیاستمداران ایالات متحده اقدام به واکنش هایی بر علیه تصمیمات دولت آمریکا می کنند.

وی ادامه داد: دستور منع مهاجرتی ترامپ موجب می شود این کشور نتواند از وجود نخبگان و نیروی خلاق بهره مند شوند از این رو مشاهده می شود که یک قاضی فدرال در شهر سیاتل نسبت به این قانون اعتراض و آن را بخاطر اینکه نباید برای افرادی که روابط محکمی با این کشور دارند اعمال شود لغو می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دستور منع مهاجرتی ترامپ به نوعی رفتار تبعیض آمیز و ضد حقوق بشری است. این در حالیست که ترامپ خودش را مدعی حمایت از حقوق بشر می داند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا دچار از هم گسیختگی سیاست داخلی شده و این مهم را می توان در رفتار سیاستمداران این کشور مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا با صدور حکمی اعلام کرد که دستور منع سفر اتباع چند کشور از جمله ایران به خاک آمریکا نباید برای افرادی که روابط محکمی با این کشور دارند، اعمال شود./