عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اهداف اروپایی‌ها از دعوت ظریف به اروپا، گفت: برجام بهانه‌ای بیش نیست؛لذا وزیرامور خارجه نباید به مذاکره درباره امور داخلی ایران با آنها بپردازد.

ظریف پشت میز مذاکره ناآرامی‌های داخلی با اروپایی‌ها نباید بنشیند/ برجام تنها یک بهانه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکبر رنجبرزاده درگفت‌وگویی ، در واکنش به اظهارات وزیرامورخارجه کشور مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درباره برجام،گفت: برجام از نگاه آمریکایی‌ها مستمر و مداوم در حال بررسی مجدد است تا راهی برای خروج یا کاهش آثار مثبت آن برای جمهوری اسلامی ایران شوند که تا حدودی هم موفق بوده‌اند؛ زیرا برجام به جای جنبه مثبت، سبب رعب و وحشت برای سرمایه‌گذاران خارجی شده‌ است.

آمریکا و اروپا یکی به میخ و یکی به نعل می‌زنند تا برجام در پایین‌ترین سطح برای ایران باقی بماند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برجام را در پایین‌ترین سطح خود حفظ کرده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها همراه با یکی به نعل و یکی به میخ زدن اروپایی‌ها،باعث کاهش منافع برجام برای جمهوری اسلامی شده‌اند، آمریکایی‌ها بدون اقدام عملی از طریق موضعگیری‌های شفاهی در سطح بین‌المللی،این شرایط را ایجاد کرده‌اند.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه اروپایی‌ها با اهدافی جز برجام ،ظریف را دعوت به مذاکره کرده‌اند، یادآور شد: به نظر می‌رسد نشست پنج‌شنبه آینده ، ظریف تنها حول محور برجام نخواهد بود،به احتمال اروپایی‌ها درباره حوادث اخیر داخلی اظهارنظر کرده و درخواست‌هایی را مطرح می‌کنند؛بنابراین این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد، وزیر خارجه کشورمان هم باید به صورت شفاف موضوع این جلسات را اعلام کند.

اروپایی‌ها با هدف دخالت در امور داخلی ظریف را به مذاکره دعوت کردند

وی تاکید کرد: اروپایی‌ها برای حفظ آبرو و منافع خود در مسیر برجام گام برداشته،ایران را هم به عنوان یکی از یاران برجامی به پای مذاکره می‌کشانند تا به سمت و سویی اهداف منطقه‌ای خود ببرند،هرچند نسبت به دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی هم بی‌میل نیستند،با این حال ایران در چارچوب نظام باید همه جوانب را لحاظ کرده تا دیپلماسی ما در سطح بالا و قدرتمندانه‌‌ای بدرخشد.

رسانه‌ها و مسوولان موضع ایران درباره ناآرامی‌ها را اعلام کردند/ نیازی به بحث و بررسی سر میز مذاکره با اروپایی‌ها نیست

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم با تاکید بر اینکه پیام جدی از سوی وزارت خارجه ایران به اروپایی‌ها مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی باید ارسال شود، تصریح کرد: رسانه‌ها و موضع‌گیری‌های متعدد مسئولان درباره عدم دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی هشدار داده شده، بنابراین نیازی به سر میز مذاکره نشستن و بحث پیرامون ناآرامی‌های داخلی نیست، به خصوص در شرایطی که دخالت اروپایی‌ها و سایرین در اغتشاشات اخیر بی‌تاثیر نبود.

رنجبرزاده ریشه مشکلات اقتصادی و معیشتی ایران را آمریکایی‌ها و دست‌اندازی بیگانگان دانست و گفت: این گروه‌ها زمینه بروز مشکلات در ایران را رقم زده، بنابراین نباید پشت میز مذاکره با آنها نشست، جمهوری اسلامی با هوشیاری باید حقوق شهروندان را دنبال کند زیرا کشور متعلق به همه آحاد مردم است.

در صورت ادامه بی‌میلی دولتمردان در رفع مشکلات مردم، مجلس به سوال و استیضاح روی خواهد آورد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با این حال ما پاسخ‌گویی ضعیف مسئولان در شکل‌گیری اعتراضات اخیر را هم موثر می‌دانیم، زیرا از هم گسیختگی و بی‌میلی برای حل مشکلات در بدنه دولت کاملا مشهود است، بنابراین انتظار است تمامی دولتمردان به ویژه رئیس‌جمهور نسبت به رفع مشکلات گام برداشته و از دخالت بیگانگان جلوگیری کنند تا مجلس مجبور به سوال یا استیضاح نشود.

وی معتقد است: وزرا و مدیران میانی نیز زیر ذربین مجلس هستند، بنابراین نباید از مسائل اصلی جامعه دور شوند،زیرا جمهوری اسلامی به لحاظ درآمدی مشکلی ندارد و با اتخاذ تصمیمات موثر می‌توان مشکلات معیشتی مردم و بیکاری را مرتفع کرد، در این زمینه نیازی به کمک کشورهای خارجی هم نیست.

مردم ایران تسلیم ظلم و ستم بیگانگان نمی‌شوند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی انتظاری از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ندارد، آنها می‌توانند مذاکرات خود را پیگیری کنند اما باید بدانند که ایران هیچ گاه تسلیم خواسته‌های آنها نخواهد شد، مردم ایران هزینه بیشتر از این داده اما تسلیم ظلم و ستم اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نشده است.

به گزارش مثلث آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت این روزهای برجام، گفت: باتوجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ زیگمار گابریل وزیر امورخارجه آلمان چند روز گذشته در مصاحبه با شبکه زددی‌اف، گفت: با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کردیم که وزیر امورخارجه ایران را به اروپا دعوت تا درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور با وی گفت‌وگو داشته باشیم.