حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق، آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه، حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه، رایزنی پوتین و روحانی درباره سوریه و پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق/آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه است /حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه/پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق، آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه، حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه، رایزنی پوتین و روحانی درباره سوریه و پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اظهارات تهدیدآمیز نتانیاهو علیه ایران از جولان اشغالی نیز اشاره کرد.

به گزارش «مثلث آنلاین »؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بازدید از ارتفاعات جولان اشغالی، به ایران درباره آنچه تقویت پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه خواند، هشدار داد.

وی همچنین با تکرار ادعاهای قبلی خود به ایران درباره ساخت کارخانه‌های موشک‌سازی در لبنان هشدار داد.

نتانیاهو گفت: ما برای صلح تلاش می‌کنیم، اما آماده هرگونه سناریویی هستیم و توصیه می‌کنیم که ما را آزمایش نکنید.

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق/آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه/حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه/پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر اخیر به مسکو مدعی شده بود، ایران قصد دارد لبنان را به «یک سایت موشکی عظیم» تبدیل کند. وی گفت، او وجود یک سایت از موشک‌های نقطه‌زن علیه اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

وی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: اسرائیل دو تحول را خطرناک می‌داند؛ نخست تلاش ایران برای حضور نظامی در سوریه و دوم، تلاش این کشور برای تولید سلاح‌های دقیق در لبنان برای هدف قرار دادن اسرائیل است.

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، ساختمان تجاری این کشور در دمشق مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته، وزارت خارجه روسیه از حمله خمپاره ای به ساختمان تجاری این کشور در دمشق پایتخت سوریه خبر داد.

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق/آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه/حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه/پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی

به گزارش اسپوتنیک، در این حمله به کسی آسیب نرسیده است؛ اما ساختمان دچار خسارت زیادی شده است.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام تروریستی اعلام کرد، این کشور از شرکای منطقه ای و بین المللی خود می خواهد تا مواضع خود را درباره این حمله اعلام کنند.

آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه

رجب طیب اردوغان در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه، گفت: آمریکایی ها به رغم نابودی داعش، از منطقه خارج نشده و همچنان تجهیزات تسلیحاتی به گروه های تروریستی ارسال می کنند که همه این موارد از قصد آن ها مبنی بر تسویه حساب با ایران، ترکیه و احتمالا با روسیه در سوریه حکایت دارد.

وی افزود: آمریکایی ها ارسال سلاح به یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) را در راستای مبارزه با داعش اعلام می کنند، اما ما باور نمی کنیم.

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق/آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه/حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه/پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی

دولت ترکیه تأکید دارد، نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به کُردهای سوریه به ویژه ی.پ.گ در واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه غیر مستقیم اقدام می کند.

حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه

فرمانده «یگان‌های مدافع خلق» کُرد (ی.پ.گ) از کمک دمشق به نیروهای کُرد در عفرین خبر داد و بر لزوم مقابله دولت سوریه با حملات ترکیه تأکید کرد.

ارتش ترکیه به همراه عناصر «ارتش آزاد سوریه» از سی ام دی ماه (20 ژانویه) عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان کُرد در منطقه عفرین واقع در استان حلب سوریه آغاز کرده است.

«سیبان حمو» فرمانده یگان های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) در گفت و‌گو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اعلام کرد، ترکیه از زمان آغاز حمله به عفرین، هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده است.

حمو در خصوص حمایت دمشق از کُردها گفت: «موضع ما مشخص است و حکومت [سوریه] مسئول حمایت از مرزهای سوریه، دفاع از آن و مقابله با تجاوز ترکیه است، ولی فقط کمک های بشردوستانه، امدادی و کمک های پزشکی دریافت کرده‌ایم».

این فرمانده کُرد با اشاره به اینکه ترکیه در پی از بین بردن اراده کُردهاست، تصریح کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی سیطره بر عفرین و سپس ریفهای شرقی و غربی حلب و شهر حلب است، زیرا اردوغان «خواستار الحاق حلب [به ترکیه] است و آن را بخشی از امپراتوری عثمانی می‌داند».

وی همچنین مدعی شد، یگانهای کُرد یازده تانک ترکیه را منهدم کرده و شماری زیادی از نظامیان ترکیه و نیروهای تحت امر آنان را کشته‌اند.

درگیری ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد امروز نیز در اطراف عفرین ادامه داشت. وبگاه معارض عنب گزارش داد که کُردها اردوگاه مرزی «اطمه» را هدف حملات توپخانه‌ای خویش قرار داده‌اند.

به گزارش این وبگاه، ارتش ترکیه و گروههای ارتش آزاد توانسته‌اند بر یک اردوگاه آموزشی وابسته به یگان های مدافع خلق در عفرین مسلط شوند.

«محمد حمادین» سخنگوی نظامی وابسته به گروه تروریستی «الجیش الوطنی» اعلام کرد که کُردها در این منطقه اردوگاه های زیادی دارند و احتمال دارد این اردوگاه در ارتفاعات «بلبله» واقع شده باشد.

رایزنی پوتین و روحانی درباره سوریه

کاخ کرملین اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تلفنی درباره تحولات سوریه رایزنی کرده است.

بنا بر اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، در گفت‌وگوی تلفنی پوتین و روحانی درباره نتایج نشست سوچی صحبت شده است.

کاخ کرملین همچنین افزود: دو طرف برای ادامه کار در راستای توسعه چهارچوب آستانه درباره سوریه اعلام آمادگی کردند.

روحانی به پوتین گفت: «ما حضور تمام نیروهای خارجی در خاک سوریه بدون رضایت دولت و مردم سوریه را رد می‌کنیم.»

حمله خمپاره‌ای به ساختمان تجاری روسیه در دمشق/آمریکا به دنبال تسویه حساب با ایران و ترکیه در سوریه/حمایت ارتش سوریه از کردها در برابر تهاجم ترکیه/پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی

در بیانیه دفتر مطبوعات کرملین آمده است: «رئیس‌جمهور پوتین و همتای ایرانی وی ضمن این مکالمه تلفنی بر تعهد به حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) تأکید کردند».

این بیانیه می‌افزاید: «دو طرف بر تعهد به اجرای مداوم توافق هسته‌ای تأکید کرده و این مسأله را برای حفظ صلح و ثبات جهانی ضروری خواندند».

«دونالد ترامپ» روز جمعه 22 دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد. وی علی‌رغم این، تهدید کرد که شاید این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

پیام تبریک بشار اسد به رهبر کره شمالی

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیام تبریک خود خطاب به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش برای وی و ملت کره شمالی آرزوی پیروزی و پیشرفت کرد.

وی در این پیام بر تلاش ها در چهارچوب تقویت روابط میان دو ملت تأکید کرد.