پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چند روز بعد از اعلام تصمیم عربستان به راه اندازی سالن های سینما در این کشور، اعتراض های گسترده ای در فضای مجازی به قیمت بلیط سینما انجام گرفت.

سینما نیامده برای سعودی‌ها دردسر ساز شد

کاربران فضای مجازیبه گزارش مثلث آنلاین و به نقل از افکارنیوز، با ترند هشتک #تذکره_السینما_75_ریال به اعلام قیمت 75 ریال سعودی (معادل 20 دلار) برای تماشای فیلم در سینما اعتراض کردند و نوشتند: این رقم بالاتر از متوسط قیمت بلیط حتی در کشورهای اروپایی است.

«مریم العتیبی» یکی از کاربران توئیتر با بیان اینکه این قیمت برای قشر متوسط جامعه زیاد است، نوشت: ما یک خانواده 5 نفره هستیم و برای تماشای یک فیلم باید 375 ریال (معادل یکصد دلار) پرداخت کنیم. این واقعا مبلغ زیادی است.

گفته می شود از مبلغ اعلامی 50 ریال به شرکت فیلم سازی «ای ام سی» آمریکا و 25 ریال به عنوان مالیات توسط دولت اخذ می شود.

«وحید الغامدی» از کاربران توئیتر در واکنش به این قیمت نوشت: شرکت آمریکایی از ماه اول به دنبال کسب سود است.

فعالیت سینماها در عربستان پس از 40 سال روز چهارشنبه گذشته با اکران ویژه فیلم هالیوودی «پلنگ سیاه» ساخته «رایان کولگر» محصول 2018 آمریکا در مرکز فرهنگی ملک فهد در ریاض ازسر گرفته شد.

افتتاح رسمی سینما در عربستان ماه میلادی « می» صورت خواهد گرفت و براساس پیش بینی ها تا 5 سال آینده 40 سالن و تا سال 2030 میلادی هم در 25 شهر عربستان بین 50 تا 100 سالن سینما ایجاد می شود.

این اقدامات در چارچوب برنامه چشم انداز 2030 عربستان سعودی صورت می گیرد که از سوی 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان برای ایجاد اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در این کشور ارایه شده است.