پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دوستان اساساً نمی‌خواستند محسن هاشمی شهردار شود، گفت: اگر از میثاق‌نامه عبور می‌کردند، خیلی به نفع شهرداری تهران و مردم بود چون هاشمی از تمام گزینه‌های دیگر برای شهرداری برتر بود.
علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران پیرامون نحوه انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: از نظر من اشکال نداشت که اجازه می‌دادند مهندس هاشمی هم کاندیدا می‌شد و آقای چمران از اعضای علی‌البدل به عضویت اصلی شورا در می‌آمد.
 
به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از نامه نیوز، نمازی افزود: حضور آقای چمران نه تنها ضرری نداشت بلکه این مزیت را داشت که وقتی رقیب را کنار خود ببینیم حتماً حواسمان جمع می‌شود و تلاش بیشتری می‌کنیم. این اتفاق هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کرد ولی برخی دوستان اعضای شورا راضی به این کار نشدند.
 
وی با تأکید بر اینکه مهندس هاشمی از تمام آن 28 نفر اولیه و 7 نفر کنونی از لحاظ تسلط بر امور شهرداری، تجربه کار، مدیریت ذاتی، اعتبار سیاسی و جایگاه اجتماعی برتر بود، گفت: اگر از میثاق‌نامه عبور می‌کردند و اجازه می‌دادند محسن هاشمی شهردار شود خیلی به نفع شهرداری تهران و مردم بود.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه نتیجه تبعی انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار ورود یکی از اعضای علی‌البدل به شورا بود، گفت: به احتمال زیاد این فرد از جناح مقابل بود و ورود یک نفر به عنوان رقیب از جناح مقابل بین اعضای شورا که هیچ تاثیری از نظر رأی نیز ندارد، موجب رقابت می‌شود و پیشرفت و تکامل و بهتر کار کردن از هر لحاظ در رقابت ایجاد می‌شود و باید از رقابت استقبال کنیم.
 
نمازی در عین حال تأکید کرد: به نظر می‌آید دوستان اساساً نمی‌خواستند محسن هاشمی شهردار شود. 
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی انتخاب محمود حجتی به عنوان کاندیدای کنونی حزب متبوعش برای تصدی پست شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که مواضع کارگزارانی داشتند و قرار بود در شورا بین 7 نفر از طرف کارگزاران از آنان حمایت شود آقای حجتی بود.
 
وی در پایان از هرگونه جلسه یا مذاکره با حجتی برای تصدی این پست اظهار بی‌اطلاعی کرد.