عضو هیات رئیسه مجلس از لغو تعطیلات تابستانی مجلس و تلاش نمایندگان برای حل مشکلات اقتصادی کنونی کشور در حمایت از دولت خبر داد.

تعطیلات تابستانی مجلس لغو شد/مجلس در تلاش برای حل مشکلات اقتصادی دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که تعطیلات تابستانی مجلس لغو شده است، از تصمیم نمایندگان برای استیضاح وزرای اقتصادی دولت خبر داد و گفت: متاسفانه وزیر امور خارجه در شرایط کنونی در موضوع برجام به یک قمارباخته تبدیل شده است و اگر ما دست وی را نگیریم قطعا همه چیز را خواهد باخت بنابراین باید به آقای ظریف کمک کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت و در شرایط کنونی همه از بین رفته و مشکلات اقتصادی کنونی را رقم زده است بنابراین در این شرایط اگر دولت برای رفع این معضل هر لایحه ای که به مجلس بیاورد با تصویب آن به دولت کمک خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه FATF با 46 شرط، کنوانسیون نیست، تصریح کرد: FATF کنوانسیون نیست بلکه یک گروه اقدام مالی است و در آن 4 لایحه وجود دارد که یکی از آن ها کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و یکی پالرمو است.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد در دوره ای که FATF یعنی در سال های 91 و 92 ما را در لیست سیاه قرار داده بود و تحریم ها نیز وجود نداشت ما مشکلات بانکی نداشتیم اما بعد که تعلیق شدیم و تحریم ها هم ایجاد شده بود نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمان تحریم ها پیوستن به FATF معنا ندارد، در تشریح آن خاطرنشان کرد: FATF متشکل از 8 کشور بزرگ دنیا بوده که زیر سلطه آمریکا قرار دارند همچنین 28 کشور و 2 نهاد بین المللی منطقه ای نیز عضو آن هستند بنابراین این سوال مطرح می شود که ما با تصویب آن قرار است در چه مواردی شفاف سازی کنیم.