معاون رئیس‌جمهور گفت: بافت‌های ناکارآمد سبب افزایش آسیب‌پذیری جانی جامعه می‌شود که طی 5 سال آینده به این موضوع خاتمه خواهیم داد و در این مدت ساخت 200هزار واحد در سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

نهاوندیان:‌ آسیب‌پذیری بافت‌های فرسوده را 5 ساله خاتمه می‌دهیم؛ ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد نهاوندیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس وظایف دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها، تسهیلات لازم در کاهش هزینه‌ها و در اختیار قرار دادن زمین‌های دولتی و تسهیلات برای خانه اولی‌ها که نیمه دوم واحدهای تولیدشده را در اختیار قرار می‌گیرند آیین‌نامه تهیه‌شده است.

وی بابیان اینکه در لرستان جلسات ستاد بازآفرینی شهری به‌صورت منظم تشکیل و چهار محله خرم‌آباد شناسایی‌شده است افزود: دریکی از محلاتی که سکونتگاه غیررسمی است طرح ابتکاری برای جابه‌جایی ساکنان در نظر گرفته‌شده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: استاندار لرستان نیز به‌عنوان مقام عالی استان و رئیس ستاد بازآفرینی شهری اختیاردارند در راستای همه زمین‌های دولتی تصمیم‌گیری کنند.

وی بیان کرد: نکته مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد تسریع در کار است که مقررشده طی یک ماه مسائل مربوطه نهایی شده و ضمن شناسایی زمین‌های دولتی، زمینه برای حضور توسعه گران و شرکت‌های بالقوه و بالفعل فراخوان داده شود.

نهاوندیان تصریح کرد: همچنین باید تخصیص تمام زمین‌ها در تمام محلات صورت گیرد که با این تخصیص شاهد جنب‌وجوش اشتغال آفرینی در بخش ساخت‌وساز استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ده‌ها هزار شغل در این زمینه ایجاد می‌شود گفت: هدف اصلی در این طرح امینت جانی مردم و درس عبرتی از زلزله‌هایی که در قبل رخ‌داده است؛ بافت‌های ناکارآمد سبب افزایش آسیب‌پذیری جانی جامعه می‌شود و حتماً طی پنج سال آینده به این موضوع خاتمه خواهیم داد و طی این مدت ساخت 200هزار واحد در سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم.