نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی مبنی بر اعلام اسامی افرادی که از رانت استفاده کرده اند، گفت: به زودی این اسامی اعلام خواهد شد.

حاجی دلیگانی:ضرورت اعلام اسامی افراد استفاده کننده از رانت/پزشکیان: به زودی اسامی اعلام خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری خانه ملت ، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 6 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل 213 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: مجلس از 4 پاسخ رئیس جمهور قانع نشد و در آیین نامه آمده این 4 سوال به عنوان نقض و استنکاف از قانون محسوب شده و باید به قوه قضاییه ارجاع شود؛ نکاتی در این جا مطرح می شود که ضروری است هیات رئیسه به آن توجه کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما بر این باوریم که این 4 سوال به منزله استنکاف و نقض قانون، قوانین اساسی از جمله اصولی از قانون اساسی و همچنین قوانین موضوعه است.

وی ادامه داد: چه زمانی قرار است این موارد دقیق سازی و توسط کدام مجموعه مجلس انجام شود؟ همچنین مستندات موارد استنکاف باید با موارد قانونی تطبیق داده شود و از سویی چه زمانی قرار است قوه قضاییه به آن ها رسیدگی کند؟

حاجی دلیگانی با یادآوری جلسه استیضاح وزیر تعاون گفت: در این جلسه تعدادی اسامی گفته شد که در جاهایی از رانت استفاده کردند؛ دکتر لاریجانی در این جلسه مطرح کردند که دو هفته آینده اسامی افرادی که نمایندگان از آن ها نام بردند هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آن ها را بررسی و اسناد آن را در اختیار نمایندگان قرار داد، مهلت دو هفته ای به اتمام رسیده اما هنوز وضعیت آن تعیین تکلیف نشده است.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: موارد مطرح شده در مورد رئیس جمهور در هیات رئیسه مطرح می شود و نتایج آن را دکتر لاریجانی اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مورد اسامی گفته شده و تهمت هایی که زده شد مستندات آن باید ارجاع، شکایت ها بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد./

پایان پیام