رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: وام های کم بهره عرضه شده در شبکه های اجتماعی که این روزها بازار خوبی برای خود ایجاد کرده اند، در بسیاری موارد کلاهبرداری است که شهروندان باید در این خصوص هوشیار باشند.

وام های کم بهره عرضه شده در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سرهنگ اکبر نصرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد پس از مراجعه به شبکه های تلگرام و اینستاگرام و همچنین برنامه های مبتنی بر تلفن همراه شیپور و دیوار، آگهی های فروش وام کم بهره تحت عناوین مختلف را مشاهده کرده و آن را پیگیری می کنند که در موارد متعددی از آنها کلاهبرداری می شود.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران در این قالب، ارقام مختلفی را تحت عنوان فروش وام از این افراد دریافت کرده و سپس تلفن همراه خود را خاموش و از دسترس خارج می کنند در حالی که هیچ وامی به حساب مالباختگان واریز نمی شود.
وی بیان کرد: شهروندان نباید به تبلیغات مربوط به فروش وام و تسهیلات کم بهره یا امکان استخدام و تحصیل در خارج از کشور توجه کنند زیرا افراد زیادی از این محل خسارت دیده اند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: مراجعه به مبادی قانونی برای دریافت وام یا تحصیل و استخدام در خارج از کشور مطمئن ترین راه است که شهروندان باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
وی تاکید کرد: افراد مختلف پیش از خرید وام از طریق شبکه های اجتماعی نیز ابتدا از صحت آن اطمینان پیدا کرده و سپس اقدام به واریز پول کنند.
 در سال های اخیر با افزایش سهم شبکه های اجتماعی در زندگی مردم، کلاهبرداری از این طریق بسیار بیشتر شده است.
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مسوول رسیدگی به شکایت شهروندان در این خصوص است وبیش از 90 درصد این موارد نیز توسط پلیس کشف می شود.