روزنامه سازندگی ارگان رسمی حزب کارگزاران در شماره امروز با انتقاد از روند انتخاب شهردار تهران نوشته است: نجفی و افشانی محصول فراکسیونیسم و رقابت‌های درون حزبی نه چندان شفاف دوستان ما بودند.

ارگان حزب کارگزاران: انگار آمادگی رای مردم را نداشته ایم/ شهرداری تهران به باتلاق اصلاح طلبان بدل شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران، مطلب اصلی روی جلد شماره امروز ( شنبه) خود را به لیست بلندبالای گزینه‌های تصدی شهرداری تهران و حذف محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی این حزب از لیست نامزدها اختصاص داده است.

سازندگی در ابتدای این مطلب با بیان اینکه شهرداری تهران به تعبیر شهردار اسبق و اصولگرای تهران، واقعا و متاسفانه به باتلاق اصلاح طلبان بدل شده است، تصریح کرده است: "با گذشت یک سال از حضور دو شهردار اصلاح طلب، ما هنوز کارنامه موفقی در شهر تهران نداشته‌ایم ... گویی ما آماده پیروزی نبودیم و از سوی مردم غافلگیر شده‌ایم!"

 

*نجفی و افشانی محصول رقابت‌های درون حزبی غیرشفاف بوده‌اند

علی‌رغم حمایت‌های حزب کارگزاران از شهردار شدن محمدعلی نجفی، ارگان رسمی این حزب در مطلب امروز خود با کنایه به حواشی نجفی در دوران تصدی شهرداری تهران تصریح کرده است: "غلبه حاشیه‌ها بر اولین شهردار اصلاح طلب تهران پس از سال‌ها و آمیختگی حریم خصوصی و عمومی او بر شهر تهران و نیز فترتی که در دوره کوتاه شهردار دوم رخ داد، همه ما را خسته کرده است. بر خلاف پندارها هیچ کدام از این دو مرد محترم انتخاب اصلی ما نبودند و گرچه از عقل جمعی جبهه اصلاحات پیروی کردیم اما همه می‌دانیم انتخاب هر دوی ایشان محصول فراکسیونیسم و رقابت‌های درون حزبی نه چندان شفاف دوستان ما بوده است."

سازندگی با اشاره به دلایل نگرانی اصلاح طلبان از شهردار شدن محسن هاشمی تصریح می‌کند: " اصلاح طلبان در سطح عمومی از راهیابی یک نماینده اصولگرا به شورا و به طور مشخص مصطفی چمران ابراز نگرانی می‌کنند؛ این در حالی است که هر اکثریتی به اقلیتی نیاز دارد که به آن انسجام بخشد و این از قواعد دموکراسی است که ما باید به اصولگرایان یاد دهیم. اصولا این نوع انتخابات و حذف مطلق رقیب در نهادهای مشورتی و رایزنی چه در مجلس و چه در شورا به ضرر دموکراسی است...

**برخی اصلاح طلبان از شهریاری محسن هاشمی در هراسند

ارگان حزب کارگزاران معتقد است که برخی از اصلاح طلبان از مطرح شدن نام محسن هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 در هراس هستند.

"در سطح خصوصی نیز برخی اصلاح طلبان از تبدیل شهریاری شهردار تهران در سال 1400 نگران‌اند که آن نیز محل بحث است: سال 1400 آنقدر دور از ماست که هرگونه گمانه زنی درباره آن خطاست."

این روزنامه اصلاح طلب در پایان تاکید کرده است: "آنچه آمد نه دخالت در انتخاب شورای شهر تهران که برای جلوگیری از دخالت در انتخاب آزاد و مستقل ایشان است تا از یکسو در حصار انسداد گرفتار نشوند و از دیگر سو در لابی بازی‌های دموکراسی گرفتار نیایند. این نه اعمال فشار که اتمام حجت است... ."