تحلیل محتوای جلد امروز ؛ روزنامه سازندگی/ بهزاد نبوی : همه میانه‌روهای اصلاح‌طلب و اصولگرا باید متحد شوند، وگرنه مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را می‌بازیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مثلث آنلاین : از گفت و گویی که میان روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران با بهزار نبوی درگرفته است می توان چند نکته را برداشت کرد؛

بحث بر سر این است که در میان اصلاح طلبان از طیف راست آن تا چپ و از بدنه تا راس چه نگاهی به انتخابات وجود دارد ؟

از راس و تصمیم سازان شروع کنیم ؛

اگر این تصور را داشته باشیم که بدنه تماما گوش به فرمان نیروهای قدیمی جناح است آنگاه پرسش دیگری مطرح می شود و آن اینکه آیا همه راس مثل هم می اندیشد؟

سعید حجاریان می گوید :«انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه بگیر نیست و اگر مکنت دارد، باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود» / بهزار نبوی اما همچنان دلبسته صندوق رای است و پر امید بر مشارکت اصرار دارد . حال آنکه برخی سیاست ورزان سخنان حجاریان را گونه ای دیگر از نسخه خروج از حاکمیت دریافته اند. به مانند سخن نبوی و حجاریان این روزها در راس جریان ، کثیر است.

بحث را که به میانه احزاب و تشکل های بیاوریم باز سر سوالات دیگری هم باز می شود. اینجا البته رونقی در میان سیاست ورزان دیده می شود که از بایستگی بودن در انتخابات می گویند. 

نکته اما این است که چگونگی این «بودن» شامل قرائت های فراوان می شود و درست همینجاست که مجادله ای عمیق در می گیرد . همه می خواهند پاسخ این سوال را به شکل دلخواه خود بیان کنند :«ائتلاف اصلاح طلبان با راستگرایان میانه پابرجا بماند؟»

این پرسش بازار سیاست ایران را در چند ماه آینده به شدت گرم خواهد کرد.