یک نویسنده و تحلیلگر امور عربستان تاکید کرد شاهزادگان و بازرگانان سعودی از مصادره ثروت خود توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی می‌ترسند.

ترس جدید شاهزادگان سعودی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  امپروس کاری نویسنده و تحلیلگر امور عربستان در مقاله ای در سایت آمریکایی "بیزنس انسایدر" نوشت: دولت سعودی درحال مرعوب کردن شهروندان سعودی ثروتمندی است که تلاش می کنند تا مبالغ زیادی از پول های خود را به خارج از عربستان منتقل کنند.

وی به نقل از منابع خود نوشت: ثروتمندان سعودی از بازرگانان گرفته تا شاهزادگان که تلاش می کنند تا پول های خود را به محل های امن در غرب منتقل کنند، زیر فشار روز افزون مسئولان سعودی قرار گرفته اند.

این نویسنده تصریح کرد: برخی افراد از خارج از بانک هایی که این ثروتمندان در آنجا سپرده گذاری دارند، با آنها تماس می گیرند و می پرسند که چرا می خواهید این مبلغ زیاد را به خارج از کشور منتقل کنید؟

این نویسنده افزود: تماس های تلفنی حاوی این پیام واضح است که رژیم سعودی با این معاملات موافق نیست. این نگرانی وجود دارد که دولت سعودی یک مکانیزم غیررسمی برای زیر نظر داشتن چرخه پول و سرمایه در کشور داشته باشد.

به نوشته امپروس کاری، با توجه به برنامه بحث برانگیز محمد بن سلمان برای مصادره اموال به بهانه مبارزه با فساد، بازرگانان و شاهزادگان سعودی نگران هستند که وی اموال آنها را نیز مصادره کند.

درآمد بن سلمان از حبس کردن شاهزاده‌ها چقدر است؟

وی افزود: این ثروتمندان با دشواری های روز افزونی برای حواله اموال خود به خارج از کشور روبرو هستند، زیرا عربستان محدودیت های غیررسمی و اعلام نشده ای را برای خروج سرمایه ها از این کشور اعمال کرده است.

این تحلیلگر گفت: این محدودیت ها در سایه نگرانی ها از وضعیت اقتصادی عربستان است زیرا اعتماد سرمایه گذاران خارجی به خاطر سیاست های نگران کننده بن سلمان به شدت کاهش یافته است چرا که او به دنبال تقویت قبضه قدرت و جمع آوری اموال برای طرح های خودش است.