رویترز مدعی شده افسر ضداطلاعات نیروی هوایی آمریکا به نام «مونیکا ویت» در سال 2013 جذب سرویس‌های اطلاعاتی ایران شده است.

اتهام بزرگ واشنگتن :  یک افسر اطلاعاتی آمریکایی جاسوس ایران بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آمریکا یک افسر سابق بخش اطلاعات نیروی هوایی این کشور را به جاسوسی برای ایران متهم کرده است.

دادگاه منطقه‌ای «ناحیه کلمبیا» در کیفرخواستی که امروز چهارشنبه منتشر شده تصریح کرده "مونیکا الفرید ویت" شهروند ایالات متحده و متخصص بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا بوده است. او اوت 1997 جذب این بخش شده و تا مارس 2008 به خدمت اشتغال داشته است.

مطابق اطلاعات مندرج در کیفرخواست، ویت از ماه مه سال 1999 تا نوامبر 2003 برای انجام مأموریت‌های محرمانه‌ علیه «کشورهای متخاصم با آمریکا» عازم چند نقطه در خاورمیانه شده است.

این کیفرخواست همچنین تصریح کرده ویت به اطلاعات سری و فوق سری مسائل دفاعی آمریکا از جمله اسامی واقعی منابع اطلاعاتی و مأموران مخفی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا دسترسی داشته است. ادعا شده ویت بعد از رفتن به ایران به شناسایی همکاران سابقش کمک کرده است.

دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند این افسر ضداطلاعاتی اسم رمز و مأموریت‌های یک برنامه مخفیانه پنتاگون برای انجام عملیات‌های اطلاعاتی را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است. همچنین ادعا شده که او با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همکاری کرده است.

این کیفرخواست‌ همچنین اینکه ویت چطور در اوت 2013 نسخه‌ای از بیوگرافی و سوابق شغلی‌اش را در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا قرار داده را تشریح کرده است. او همان ماه به ایران رفت و امکانات اسکان و تجهیزات کامپیوتری در اختیارش قرار گرفت.