امام جمعه مشهد با بیان اینکه اشرافی‌گری موجب ارتجاع انقلاب می‌شود، تاکید کرد: اشرافی‌گری انقلاب را به عقب برمی‌گرداند. در جامعه‌ای که معیار باید تقوا، دینداری، عفت، نجابت و اخلاق باشد، اگر پول و تجمل معیار شد، این خطر برای انقلاب و نظام است.

پاسخ تند علم‌الهدی به روحانی: ۲۹۰ نماینده مجلس و اعضای کابینه هم همه ملت نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به سالروز میلاد حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب که به شکل یک مانیفست برای انقلاب اسلامی در چهل سال دوم مطرح شده است، باید از ابعاد مختلف مورد تبیین و تحلیل قرار بگیرد. آن چیز که در این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی تاکید داشتند، بحث نظام انقلابی بود.

سه اصل وجوه نظام اسلامی

وی ادامه داد: آیت‌الله مکارم اعلام کردند بیانیه گام دوم، منشور انقلاب در چله دوم است. این منطق از سوی مرجع صاحب فتوا که میلیون‌ها انسان از او تقلید می‌کنند، موجب می‌شود تا همه مواردی که از سوی رهبری معرفی شده است، بیشتر دقت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تبیین نظام اسلامی، وجوه سه گانه‌ای را مطرح کردند، اظهار داشت: این سه اصل، شامل اصل رعایت احکام دین، اصل شایسته‌سالاری در کارگزاری نظام و اصل اعتماد مردم و برقراری رابطه مردم با جریان انقلاب و نظام و کارگزاران مدیریت نظام است.

اشرافی‌گری انقلاب را به عقب برمی‌گرداند

علم‌الهدی با بیان اینکه در فرمایشات رهبر انقلاب، ایشان دو خطر هم برای نظام انقلابی اعلام کردند، تصریح کرد: خطر اول، اشرافی‌گری است یعنی ارزش‌ها در زندگی مردم و سبک زندگی‌شان، بر محور اشرافی‌گری و تجملات قرار بگیرد و مردم با مسئولان و مسئولان با مردم در اشرفی‌گری مسابقه دهند، زیرا این اشرافی‌گری موجب ارتجاع انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت موسی (ع) بنی‌اسرائیل را از دست فرعون نجات داد اما آنچه موجب شد بنی‌اسرائیل مشرک شود، اشرافی‌گری و طلا است به گونه‌ای که مردم گوساله سامری را بپرستند، خاطرنشان کرد: اشرافی‌گری انقلاب را به عقب برمی‌گرداند. در جامعه‌ای که معیار باید تقوا، دینداری، عفت، نجابت و اخلاق باشد، اگر پول و تجمل معیار شد، این خطر برای انقلاب و نظام است.

اگر اشرافی‌‌گری نبود، مفاسد اقتصادی هم به وجود نمی‌آمدند

امام جمعه مشهد افزود: در این صورت، مردم پای انقلاب نمی‌ایستند. اگر ۴۰ سال پای انقلاب ایستادیم، به خاطر آن بود که با هنر امام و رهبری، اشرافی‌گری سقوط کرد.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه پرونده‌های فساد اقتصادی، دزدی و چپاول از اموال مسلمین، از جریان اشرافی‌گری سرچشمه می‌گیرد، ابراز داشت: اگر اشرافی‌‌گری نبود، این پرونده هم به وجود نمی‌آمدند.

عضویت در FATF اوج محافظه‌کاری است

وی با بیان اینکه خطر دومی که رهبر انقلاب اعلام کردند، محافظه‌کاری است، عنوان کرد: محافظه‌کاری یعنی اینکه بگوییم این کار نکنیم چون امریکا و اروپا بدش می‌آید. محافظه‌کاری یعنی آقای مسئول روابط بین‌الملل ما با کمال صراحت بگوید FATF، مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند و تاثیر اقتصادی هم ندارد و فقط بهانه به امریکا ندهیم. این مسئله، اوج محافظه‌کاری در انقلاب است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مگر باید امریکا را از انقلاب راضی کنیم؟ مگر ابوجهل و... راضی شدند؟ امام گفت هر چقدر آنها از ما خوششان بیاید، ما از انقلاب فاصله گرفته‌‌ایم. رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند از خطرات نظام انقلابی است که مردم و مسئولان به دنبال راضی کردن دشمنان باشند. نتیجه این مصوبه، رفتن زیر دستان وزیر خزانه‌داری امریکا است در حالی که رهبری گفتند اتاق جنگ علیه ایران در وزارت خزانه‌داری امریکا است. رئیس FATF وزیر خزانه‌داری امریکا است. این درست است؟‌

۲۹۰ نماینده مجلس و اعضای کابینه هم همه ملت نیستند

علم‌الهدی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در جمع مسئولان بانک مرکزی اشاره کرد و یادآور شد: اینکه می‌گویند ۲۰، ۳۰ عضو مجمع همه ملت نیستند، درست است؟ بله اینها همه ملت نیستند. ۲۹۰ نماینده مجلس و اعضای کابینه هم همه ملت نیستند. ملت، میلیون‌ها نفری هستند که در ۲۲ بهمن خیابان‌ها را پر کردند. این ملت چند میلیونی که در خیابان‌ها ریختند، در دستشان چه بود جز عکس رهبری؟ شعارشان چه چیزی بود مگر اینکه «این همه لشکر آمده به عشق رهبری آمده»؟

وی با تاکید بر اینکه معنای ملت مقام رهبری است، بیان کرد: رهبری ملت است زیرا ملت در ۲۲ بهمن، این مسئله را نشان دادند. رهبری روز اول نظریه‌شان را درباره کنوانسیون‌ها اعلام کردند و گفتند که این کنوانسیون‌ها برای حفظ منافع امریکا است. وقتی هفت وزیر نامه دادند، مسئله را به مجمع دادند تا این مسئله از طریق قانونی بررسی شود.

مگر مشکل آب با برجام حل شد که مشکل گوشت با FATF حل شود؟

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد با بیان اینکه همه کاره ملت، رهبری است و اعضای مجمع را هم رهبری تعیین کردند و گفتند که این مسائل را بررسی کنند، گفت: آنها می‌خواهند دشمن را راضی کنند. وقتی اعضا این لوایح را بررسی کردند و به این رسیدند که این لوایح وطن فروشی است، اعصابشان خرد می‌شود و می‌گویند این ۲۰، ۳۰ نفر ملت نیستند. شما گفتید که تا برجام نباشد، مشکلات کشور حل نمی‌شود و حتی، مشکل آب را با برجام گره زدید ولی حالا می‌گویید مشکل گوشت با FATF حل می‌شود. مگر مشکل آب با برجام حل شد که این مشکل حل شود؟

علم‌الهدی ادامه داد: وقتی نظام انقلابی حاکم نباشد، قرآن، اسلام و پیامبر حاکم نیست. نظام اسلامی را با محافظه‌کاری نمی‌شود اداره کرد.