مثلث آنلاین:نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برجام نشان تعهد ایران به قوانین بین‌الملل است، گفت: ادامه توافق هسته‌ای به تامین منافع جمهوری اسلامی بستگی دارد.

ادامه توافق برجام به تامین منافع جمهوری اسلامی بستگی دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، با بیان اینکه برجام نشان تعهد ایران به قوانین بین‌الملل است، گفت: ایران با اثبات تعهدات خود در برجام نشان داد که در جهت منافع ملی و عاقلانه و هوشمندانه عمل می‌کند، در این میان کسی که موافقتنامه چند جانبه را به لبه پرتگاه برد آمریکا بود که یکی از اعضای دایم شورای امنیت برشمرده می‌شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ادامه برجام به تامین منافع جمهوری اسلامی بستگی دارد، از سوی دیگر برخورد دیگر اعضای شورای امنیت در مقابل این توافق هم بسیار حایز اهمیت است.

توافق ایران و اروپا با هدف و جبران خسارات خروج آمریکا از برجام

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم خروج آمریکا در اوایل سال 97 از برجام، به تعهدات خود پایبند ماند و مذاکرات خود را با اروپایی‌ها ادامه داد. اروپایی‌ها هم در نشست‌های مختلف ضمن تاکید بر تعهد ایران وعده همکاری و جبران خسارات خروج آمریکا از توافق را دادند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: سرانجام مذاکرات ایران و اروپا بعد از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی هم به راه‌اندازی کانال مالی انجامید البته این کانال مالی قرار بود ابعاد مختلف را در برگیرد تا ایران کمتر به موجب تحریم‌ها متضرر شود اما در نهایت و به دلیل سنگ اندازی‌ها و تهدید‌های مکرر آمریکایی‌ها این کانال مالی تحت عنوان INSTEX راه اندازی شد.

INSTEX درخواست مورد انتظار ایران نبود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: این کانال مالی درخواست مورد انتظار ایران نبود لذا در سال جدید و در ادامه مذاکرات با اروپایی‌ها حتما درخواست تکمیل این کانال مالی باید مطرح شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ایران تعهد و مسئولیت خود در قبال قراردادهای بین المللی را به جهانیان ثابت کرده و آمریکا با بدعهدی و خروج از برجام و تعهدات دیگر بین المللی شرایط را برای هر چه منزوی تر شدن، فراهم کرد./

پایان پیام