مهر : مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار به گلستان که سیلابی شدن مسیل ها را در پی دارد، خبرداد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پایداری هوا که از روزهای گذشته شاهد آن هستیم طبق الگوهای هواشناسی تا امروز (پنجشنبه) و اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و علاوه بر پایداری هوا، دما هم به طور نسبی افزایش می یابد.

وی افزود: اما در طول شب به دلیل عبور امواج کوتاه افزایش موقتی ابر و بارش های خفیف و پراکنده به خصوص در نواحی کوهستانی را خواهیم داشت که به همراه پدیده مه پیش بینی می شود.

داداشی ادامه داد: سامانه ناپایداری از شامگاه جمعه به تدریج به استان نفوذ پیدا کرده و از بامداد شنبه، آسمان استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرد که پیامد آن بارش متناوب باران، رعد و برق، مه، گاهی وزش باد نسبتاً شدید باد و کاهش دمای هشت الی 12 درجه ای است.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: یکی از ویژگی های فعالیت این سامانه، گستره بارندگی آن در همه نقاط استان به صورت مستمر و مداوم است که تاثیر آن را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد: اوج فعالیت این سامانه از اواسط روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه خواهد بود و این سامانه روز سه‌شنبه از استان خارج می شود.

داداشی گفت: در پی فعالیت این سامانه میزان بارش در بالادست و ارتفاعات تا 100 میلی‌متر و در مناطق دشت هم حدود 50 میلی‌متر پیش‌بینی می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سدها و آورد رودخانه‌ها و همچنین اشباع زمین از جذب آب، بارش‌های هفته آینده احتمال آبگرفتگی برخی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نخواهد بود لذا ضروری است دستگاه های ذیربط تدابیر لازم برای کاهش خسارات احتمالی اتخاذ کنند.