پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاشیه های حضور حشدالعشبی عراق در استان خوزستان را بررسی کرده است.

آیا باید از حضور نیروهای حشدالعشبی عراق در استان خوزستان بترسیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره حضور نیروهای حشدالعشبی عراق در استان خوزستان و کمک به مردم سیل‌زده و برخی از اعتراضات نسبت به حضور این نیروها گفت: سیل یک حادثه طبیعی است و خسارت‌های جانی و مالی را در پی‌دارد. هنگام وقوع سیل خساراتی به وجود می‌آید. بی‌خانمان شدن و خسارت‌های جانی و مالی احساسات بشردوستانه همه اجتماعات و گروه‌های مردمی را در کشورهای مختلف بر می‌انگیزد.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبیعی است کمک کردن همسایگان در اولویت است و از قدیم و ندیم هم گفتند ارجحیت با همسایه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عراق کشور بزرگی است و ما با این کشور مبادلات گسترده مالی داریم. طبیعی است که آنها هم بخواهند مانند سایر کشورها به کمک کنند.

وی ادامه داد: ما با عراق در حال حاضر وسیع‌ترین مراودات فرهنگی‌،‌ اقتصادی و اجتماعی و بیشترین حجم توریست‌های مذهبی را داریم.

نقوی حسینی ادامه داد: نباید بگوییم چون ما با این کشور در جنگ بوده‌ایم چرا این‌ها برای زیارت به شهرهای مذهبی ما می‌آیند،‌ نفت می‌خرند و چرا ما اربعین به کشور آنها می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث مبارزه با تروریسم به عراق کمک کرده‌ایم، گفت: زمانی به عراق کمک کردیم و امروز متقابلا به ما کمک می‌کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: عراق کشور همسایه ماست باید از حضور آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها ترسید نه عراقی‌ها که برای کمک می‌آیند.