رئیس قوه‌قضاییه گفت: ما یقین داریم مسأله تحریم و تحریمهای نفتی هیچگونه اثری نخواهد داشت البته ممکن است زحمت را زیاد کنند اما به هیچ عنوان در ایستادگی ملت بزرگ ایران نمی‌توانند خللی وارد کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی؛ بعدازظهر امروز در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری روسا، مدیران و فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران در رابطه با احقاق حقوق مردم که توسط امریکا و هم‌پیمانانش در منطقه نقض شده، گفت: امروز برای مردم منطقه روشن شده که امریکا دوست آنها نیست و حضور نیروهای آمریکایی در منطقه جز ناامنی، هیچ فایده‌ای برای مردم منطقه ندارد.

رئیس قوه‌قضاییه ادامه داد: امروز مردم می‌دانند حکومتهای دست نشانده مثل حکومت آل سعود و برخی حکومتهای دیگر، در دل مردم جا ندارند، امروز اقدامات آل سعود در منطقه یا برخی از حکومتهایی که در واقع تداوم جریانات راهبردی نظام استکبار در منطقه هستند برای مردم روشن است و مردم نسبت به آنها بسیار بدبین هستند.

وی تصریح کرد: ما باید بدانیم که نه حکومت آل سعود با کشتار ظالمانه‌ای که راه انداخته و ضایع کردن حق مردم آن هم به صورت روشن و نه امریکایی‌ها با تهدیدها و تحریم‌‌هایشان نمی‌توانند کاری پیش ببرند. 

رئیسی افزود: جبهه انقلاب اسلامی در تمام منطقه دست تفوق و برتری را دارد و این برای همه قابل مشاهده و رصد است، امروز در تمام منطقه دست برتری از آن جبهه انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که جریان استکبار انجام می‌دهد به دلیل استیصال است و مستأصل شده، امروز مردم یمن و منطقه با ایستادگی خود دشمن  و قوای استکباری را مستأصل کردند، ما بر همین مواضعی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، پافشاری ‌می‌کنیم و  ایستادگی در مقابل دشمن حرف اصلی ما است. 

رئیسی متذکر شد: ما یقین داریم مسأله تحریم و تحریمهای نفتی هیچگونه اثری نخواهد داشت البته ممکن است زحمت را زیاد کنند اما به هیچ عنوان در ایستادگی ملت بزرگ ایران نمی‌توانند خللی وارد کنند، هر زمان که دشمن به ما بیشتر هجوم آورده، مردم ما متحدتر و منسجم‌تر شده و در ایستادگی خود مصمم‌تر شدند، در این قضیه نیز دشمنان بدانند، ملت بزرگ ایران با ایستادگی آنها را پشیمان خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که بارها مقام معظم رهبری بر جوان‌گرایی تاکید کردند، شما چقدر بر این اصل پایدارید، گفت: اکثر قضات ما در دستگاه قضایی از طبقه جوان هستند ما نیز تلاش داریم این نکته محوری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند حتماً در مدیریت و بخشهایی که در ارتباط ما است مورد توجه قرار دهیم.