مثلث آنلاین: فرزند آیت‌الله هاشمی با اشاره به اینکه موارد مطرح شده در کتاب «سردار سازندگی» عینا بر اساس دست‌نوشته‌های آیت‌الله هاشمی است، حذفیات آن را نزدیک به صفر دانست و یادآور شد البته مقام معظم رهبری تا امروز بخشی را حذف نکرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن هاشمی عصر یکشنبه (8 اردیبهشت) در آیین رونمایی از شانزدهمین جلد خاطرات روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سردار سازندگی» در تالار قلم کتابخانه ملی ایران، اظهار داشت: من همیشه به آیت‌الله هاشمی از دور نگاه می‌کردم و او همیشه در تلاش بود تا کشور را بسازد و آرزویش رفاه،‌ رشد و پیشرفت کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز آنچه مهم است راه هاشمی‌است، گفت: راه هاشمی جلوگیری از افراط و تفریط و مسیر اعتدال است و اگر امروز نتوانستیم رفاه نسبی را ایجاد کنیم به دلیل دوری از اعتدال است. محسن هاشمی افزود: آیت‌الله هاشمی دنبال ایجاد ایران به عنوان یک الگوی اسلامی و ایرانی برای پیشرفت بود و در این راه تلاش زیادی داشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت دولت سازندگی هماهنگی و رفاقت دیرینه آیت الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب بود، گفت: مرحوم پدر با رهبر معظم انقلاب بسیار همفکری می‌کرد و آیت‌الله هاشمی علاقه زیاد خود را همیشه به رهبر انقلاب بیان می‌کردند. وی با انتقاد از اینکه گروهی از اواخر سال 74 به دولت سازندگی حمله کردند و خدمات او را زیر سوال بردند، گفت: آنها حتی تجمع برگزار می‌کردند تا بگویند بین رهبر معظم انقلاب و آقای هاشمی اختلاف وجود دارد و تریبون ضدانقلاب هم از این مساله به ضرر انقلاب نهایت سوءاستفاده را می‌کرد.
محسن هاشمی افزود: آیت‌الله هاشمی لازمه عدالت را توزیع ثروت از طریق رونق اقتصادی می‌دانست نه توزیع فقر، او با زهدفروشی مخالف بود به همین دلیل منزلش در جماران بود و از سوی دیگر هرگز دنبال اشرافیت و تجمل هم نبود.

وی ادامه داد: موارد مطرح شده در کتاب عینا بر اساس دستنوشته‌های آیت‌الله هاشمی است و حذفیات آن نزدیک به صفر است به جز موارد امنیتی که قبل از انتشار کتاب لحاظ شد. کتاب هم خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود تا ایشان نظرات خود را بیان کنند البته تا امروز ایشان بخشی را حذف نکرده‌اند. وی ادامه داد: ما علاوه بر کتاب‌هایی که تا امروز منتشر شده، حدود 20 دفتر و کتاب دیگر را نیز در برنامه داریم که بزودی منتشر می‌شوند.

در ادامه این مراسم کتاب «فراتر از شکوفایی، بررسی جنبه‌های شخصیتی و روانشناختی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» نوشته محمدرضا گلزاری مورد تقدیر قرار گرفت.
این نویسنده با قدردانی از خانواده هاشمی، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی یکی از زمامداران سیاسی در جهان است که دارای شخصیت منحصر بفردی است.

2323