رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات اخیر مقامات امریکایی درباره غنی سازی اورانیوم در کشور واکنش نشان داد.

لاریجانی: ایران غنی سازی اورانیوم را انجام می‌دهد و به هچی کشوری هم ارتباطی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 14 اردیبهشت در جمع معلمان نمونه کشور که در محل سالن مشروطه مجلس برگزار شد، در سخنانی به موضوع تحریم‌های امریکا و رفتارهای مقامات این کشور اشاره کرد و گفت: این مسئله عیان است که درباره ایران یک رفتار همه جانبه برپا کرده‌اند، برخی از آثار آن هم در کشور دارد دیده می شود و نظیر آن نیز فشاری است که به مردم وارد شده مانند تحریم نفت، صادرات و مسائل بانکی.
وی با ابراز تأسف از اینکه امریکایی‌ها در ساختار بین المللی به دلیل ارتباطاتی که دارند توانسته‌اند بر اراده برخی کشورها تأثیر بگذارند، اظهار داشت: اینها عملیات روانی است که هم در داخل کشور و هم در بیرون کشور به آن پرداخته می‌شود، امریکایی‌ها خودشان هم می‌دانند که در به صفر رساندن صادرات نفت ایران موفق نمی‌شوند و این کار شدنی نیست اما با عملیات روانی می‌خواهند جلوی پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف برای کشور ایجاد شده را بگیرند و مسیر را تغییر دهند که متأسفانه برخی هم در داخل کشور در دام آنها می‌افتند وموضوع را پیگیری می‌کنند.

رئیس مجلس یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها و توطئه‌های امریکا را وحدت و وفاق در داخل کشور دانست و افزود: اگر اختلافاتی در داخل کشور داریم باید تمام کنیم، حداقل تاکتیکی آنها را کنار بگذاریم؛ سلایق در کشور متفاوت است. ما در برابر دشمن باید سلیقه‌ها را کنار گذاشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی مقامات امریکایی اعلام کرده‌اند که ایران نباید آب سنگین تولید کند، گفت: به چه دلیل نباید آب سنگین تولید کند، ما متناسب با قراردادی که بسته‌ایم خلافی مرتکب نشده‌ایم، ما کار غنی سازی خود را انجام می‌دهیم شما می‌ئخواهید بخرید یا نخرید، این موادش موجود است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق تعهداتش در برجام کار غنی سازی اورانیوم را انجام می‌دهد و به هچی کشوری هم ارتباطی ندارد.

رئیس مجلس یکی از انگیزه‌های عملیات روانی تحریم علیه ایران را فشار در داخل کشور عنوان کرد و افزود: امریکایی‌ها سازمان‌دهی عملیات روانی را در کنار این فشارها دنبال می‌کنند اما رسانه‌ها باید این موارد را روشن کنند.

لاریجانی تأکید کرد: وفاق وا نسجام داخلی کشور یک موضوع حیاطی برای امروز ایران است، انشاالله زمینه رفع و حل این مشکلات فراهم خواهد شد و ملت ایران بتوانند با سرافرازی مسیر خودشان را ادامه دهند.