مثلث آنلاین: اروپایی‌ها هیچ‌کدام به وظایف و تعهدات خود عمل نکردند، به همین جهت عقل اقتضا می‌کند که ایران در چارچوب منافع خود در مورد اجرای برجام تجدیدنظر کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم دولت مبنی بر کاهش سطح اجرای تعهدات برجام، گفت: برجامی باقی نمانده است که سطح اجرای آن کاهش یابد.وی تصریح کرد: برجام خانه ویرانه متروکه تار عنکبوت گرفته‌ای است که دولت در آن باقی مانده است و الا چیزی از برجام باقی نمانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: بارها قبل از خروج آمریکا از برجام، برجام توسط آمریکا نقض شد، با خروج آمریکایی‌ها دیگر چیزی از برجام باقی نمانده است که بخواهد نقض شود.نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر نیز تهدیدات متعدد و مخالف با برجام توسط آمریکا بر کشور ما تحمیل شده است، از جمله تحریم‌های هسته‌ای که این اقدامات کاملاً برخلاف تعهدات برجام است.

ذوالنور اظهار داشت: اروپایی‌ها هم هیچکدام به وظایف و تعهدات خود عمل نکردند، به همین جهت عقل اقتضا می‌کند که جمهوری اسلامی در چارچوب منافع خود در مورد اجرای برجام تجدیدنظر کند. وی گفت: در صورتی که پس از خروج از برجام، باز هم آمریکا مشکلاتی را برای ایران ایجاد کند باید خروج از NPT هم در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس افزود: جمهوری اسلامی در قبال اجرای برجام و NPT هزینه می‌دهد، ولی سودی عایدش نمی‌شود، لذا اجرای این دو تعهد به نفع ایران نیست.

ذوالنور با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی، اظهار داشت: هفته آینده موضوع برجام و مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا و خروج از NPT در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایران آنلاین