عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: هیچ کس موافق به هم خوردن برجام و خروج از آن نیست. خروج از برجام یا به هم زدن برجام، سبب می‌شود که آمریکایی‌ها بهانه جدیدی را به دست بگیرند.

چرا ایران از برجام خارج نمی شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که در سالروز خروج آمریکا از برجام چگونه می‌توانیم اقدامی انجام دهیم، گفت: باید ببینیم چه ابزارهایی در دست داریم به نظر من براساس ارزیابی‌هایی که در مجامع کارشناسی در رابطه با برجام صورت می‌گیرد، هیچ کس موافق به هم خوردن برجام و خروج از آن نیست.

وی تاکید کرد: خروج از برجام یا به هم زدن برجام، سبب می‌شود که آمریکایی‌ها بهانه جدیدی را به دست بگیرند و با این کار فرصتی را به آمریکایی‌ها می‌دهیم که این مطلب را به شورای امنیت بکشانند و دوباره قطعنامه‌های سابق شورای امنیت را به خصوص در حوزه هسته‌ای احیا کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اظهار کرد: با این کار ابزار و امکاناتشان برای فشار به ایران بیشتر می‌شود و به نظر من این موضوع بسیار روشن است که کارشناسان هم به آن اذعان دارند.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم کاری کنیم باید در قالب برجام و محتویات آن در چارچوب مواردی که خود آ‌مریکایی‌ها هم به نحوی بهانه به دست ما داده‌اند به خصوص در رابطه با تولید اورانیوم غنی شده و اینکه الان جلوی فروش آن را گرفته‌اند، مقداری در این زمینه فعال شویم. چون که ما خلافی نکردیم بلکه آنها نمی‌گذارند. در موارد این چنینی که خیلی نقض برجام تلقی نمی‌شود، می‌توان اقدام کرد.

صفاری نطنزی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اقدام متقابل که از سمت دولت عنوان می‌شود آیا تصمیمی در حوزه خود دولت بوده یا در سطح بالاتر قرار دارد و تصمیمی حاکمیتی است، گفت: تصمیمی حاکمیتی است. در رابطه با موضوع هسته‌ای بحث جناحی و دولتی مطرح نیست بلکه موارد این چنینی را معمولا شورای عالی امنیت ملی تصمیم می‌گیرد و مقام معظم رهبری روی آن نظر می‌دهند و درباره آن تصمیم می‌گیرند.