مثلث آنلاین: روزنامه نیویورک تایمز امروز/چهارشنبه/ نوشت، تهدیداتی که اخیراً دولت آمریکا علیه تهران اتخاذ کرده است در حقیقت برای پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری2020 است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت 'دونالد ترامپ' ایران را به برهم زدن امنیت منطقه خاورمیانه متهم می‌کند و تهدیدات خود علیه این کشور را به‌شدت افزایش داده است.
نیویورک تایمز می‌نویسد، تهدیدات آمریکا علیه تهران باهدف مقابله بانفوذ ایران در منطقه صورت نمی‌گیرد بلکه هدف اصلی بازی انتخاباتی است که جمهوری خواهان از طریق آن به دنبال پیروزی هستند.
به گفته روزنامه نیویورک تایمز، افزایش تهدیدات ایران توسط ترامپ رابطه مستقیمی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020میلادی دارد.
«جورج بوش» رئیس جمهوری اسبق جمهوری خواهان آمریکا نیز در سال 2003 برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پرونده تسلیحات شیمیایی عراق و سپس جنگ به عراق را مطرح کرد.
«جان دیدر» کهنه سرباز ارتش آمریکا می‌گوید، مردم امریکا معمولاً زمانی که یک جنگ وجود داشته باشد بسیار وطن پرست خواهند شد. آنها تمایل دارند یک رئیس جمهور مانند زمان جنگ داشته باشند.
به گفته دیدر، اعزام ناو هواپیمابر به منطقه خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات احتمالی ایران، تنها در قالب پیشبرد اهداف سیاست خارجی انجام می‌شود و دوباره رهبران آمریکا به خون‌هایی که قرار است در آینده ریخته شود هیچ توجهی ندارند.
ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» با ظرفیت حمل ده‌ها بمب افکن و هزاران پرسنل هفته جاری به خلیج فارس اعزام شده است. وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اعزام این ناو واکنشی است به افزایش تحرکات ایران در منطقه است.