ایسنا نوشت: سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: پیش از ورود به بحث انتخابات سال جاری ابتدا باید به جامعه و کسانی که در انتخابات پیشین به توصیه اصلاح‌طلبان شرکت کردند و پیروزی‌های بزرگ رقم زدند توضیح داد که چه راهی رفته‌ایم، چه بدست آورده‌ایم و چه ناکامی‌هایی داشتیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین نورانی‌نژاد در ارتباط با اهداف و برنامه‌های انتخاباتی حزب اتحاد ملت، اظهار کرد: سخن از چگونگی ورود به انتخابات خیلی زود است. پیش از ورود به بحث انتخابات سال جاری، ابتدا باید به جامعه و کسانی که در انتخابات پیشین به توصیه اصلاح‌طلبان شرکت کردند و پیروزی‌های بزرگ رقم زدند توضیح داد که چه راهی رفته‌ایم، چه بدست آورده‌ایم و چه ناکامی‌هایی داشتیم. تا به یک جمع‌بندی مناسب از راهبردهای گذشته، به خصوص سیاست‌های پسا 92 نرسیم، نمی‌توان درباره آینده با قاطعیت سخن گفت.

وی ادامه داد: ما در حزب نمی‌توانیم دور خودمان پیله‌ای بکشیم و برای خودمان به تنهایی تصمیم بگیریم. اولاً که ما عضوی از جبهه اصلاحات هستیم و در مجموعه تصمیم‌گیری‌های آن قرار داریم. ثانیا و از آن مهم‌تر، عضوی از جامعه بزرگ و میلیونی بدنه اصلاحات هستیم که بدون نظر آنها نه می‌توانیم و نه می‌خواهیم تصمیم بگیریم. برای رسیدن به این هدف، نیاز به گردش اطلاعات و تحلیل درونی با همه اعضا و هواداران و بدنه اجتماعی اصلاح‌طلب داریم تا آنچه را که به اتفاق طی کرده‌ایم، پایش و ارزیابی کنیم و برای ادامه راه با هم به تصمیم برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: برای این موضوع باید کمک کنیم تا عرصه عمومی نسبت به مسائل سیاسی فعال‌تر شود. از دل این بحث‌هایی که بخشی از آن در تشکیلات طرح خواهد شد، بخشی در دیدارها و نشست‌ها، بخشی در رسانه‌ها و فضای مجازی، اندک اندک مسائل انتخاباتی هم به میان خواهد آمد؛ اما فعلاً و پیش از بحث‌های انتخابات آتی، جامعه حرف‌های دیگری دارد که باید وارد آن مباحث شد، آنها را شنید و گفت تا به نتیجه رسید.

نورانی نژاد خاطرنشان کرد: آنچه به نظر می‌رسد، کلیت رویکرد همیشگی اصلاح‌طلبان درباره انتخابات کماکان معتبر است. انتخابات یک فرصت بی‌بدیل برای جامعه و اهالی سیاست است که مواضع و مطالبات خود را تبیین کنند. جامعه اصلاح‌جو تاکنون از حضور در انتخابات ضرر نکرده اما می‌توانسته دستاوردهای بیشتری داشته باشد و یا امکان کنترل و پرسش‌گری بهتری از منتخبان خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی راهبردهای پیشین بر اساس تجارب گذشته باید تجدیدنظر کرد. مثلاً، حدود ائتلاف‌ها چگونه و بر اساس چه مبانی باشد، آیا به صرف این که نیروهای افراطی قدرت نگیرند، با هر گزینه دیگری وارد انتخابات شویم؟ تکلیف پاسخگویی احزاب در قبال گزینه‌هایی که به جامعه پیشنهاد می‌کنند چیست؟ روند انتخاب کاندیداها چقدر شفاف بوده و چگونه می‌توان شفاف‌تر کرد؟ اینها مواردی است که نیاز به برسی دارد. به عبارت دیگر، در برخورد فعال با انتخابات تردیدی در حزب اتحاد نداریم، اما چگونگی این مواجهه و جزئیات آن هنوز معلوم نشده است. درباره این موضوع اخیراً در دفتر سیاسی حزب بحث‌هایی آغاز شده که با کمک کمیسیون‌های زیرمجموعه آن از جمله کمیسیون سیاسی و همکاری کمیته دائمی انتخابات، ادامه خواهد یافت.