معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد دست داشتن رژیم صهیونیستی در عملیات انفجار کشتی‌ها در بندر الفجیره(امارات) بعید نیست، چرا که این رژیم منفعت زیادی از آن می‌برد.

دست داشتن اسرائیل در عملیات انفجار کشتی‌ها در بندر الفجیره(امارات) بعید نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار،شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد نزاع و درگیری در منطقه همچنان بین دو طرح بزرگ جریان دارد، اولین طرح که پایگاه مرکزی آن ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم‌های وابسته به آنها در خلیج(فارس) و دومین طرح، طرح مقاومت که پایگاه مرکزی آن جمهوری اسلامی ایران و همپیمانانش شامل برخی کشورها و جنبش‌های مقاومت است.

دعموش خاطر نشان کرد جنگ‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به راه انداختند به ویژه جنگ جولای 2006 علیه لبنان و جنگ علیه سوریه، در وهله نخست، و به صورت استراتژیک با هدف مهار طرح مقاومت و محاصره ایران و مقاومت و ضربه زدن به زیرساخت‌ها و پایه‌های اساسی قدرت آنها برای حذف نهایی آن در راستای منافع طرح آمریکا در منطقه به راه افتاد.

وی تاکید کرد : محور مقاومت توانست مانع اجرای طرح آمریکایی در منطقه و شکست آن در سوریه شود و به همین سبب آمریکا تلاش می‌کند از طریق تشدید تنش علیه ایران،موازنه ‌های درگیری را برهم زند و ابتکار عمل را به دست گرفته و سریال شکست‌هایش در منطقه را متوقف کرده و به سمت جنگ بر اساس قاعده اساسی محور مقاومت به پیش ببرد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت آمریکا امروز بالاترین میزان از زورگویی و اوباش‌گری را در منطقه در پیش گرفته و با تشدید تحرکات نظامی،منطقه را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد، هدف آمریکا از تشدید تنش، فشار بر ایران است تا در وضعیتی ضعیف و ذلت بار به میز مذاکرات برگردد که این مسئله امکان ندارد که رخ دهد.

شیخ دعموش تاکید کرد : ایران مصمم است با قلدرمآبی و زورگویی آمریکا از طریق ایستادگی و ثبات و صبر و آمادگی برای رویارویی مقابله کند، ایران هرگز در برابر چالش‌‌طلبی آمریکا دست بسته نیست، بلکه با اعتماد و اطمینان فراوان در بالاترین درجات هوشیاری و آماده‌باش و قدرت بالا در رویارویی با رویکرد خصمانه آمریکا عمل می‌کند .

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد : در تنش جاری در منطقه نباید از اسرائیل و عربستان سعودی غافل شویم، بلکه باید رد پای صهیونیستی و عربستان را در آنچه رخ می دهد، بیابیم، اسرائیل و عربستان سعودی نقش خطرناکی را در تحریک ایالات متحده آمریکا برای رفتن به سمت جنگ مستقیم با ایران ایفا می‌کنند، اسرائیل و سعودی برای تشدید تنش در منطقه و سوق دادن منطقه به سمت جنگ تلاش می‌کنند.

وی افزود مسئولان آمریکایی فاش کردند که با استناد به اطلاعات امنیتی که رژیم صهیونیستی درباره طرح‌های ایران برای ضربه زدن به منافع آمریکا در اختیارشان گذاشته اقدام به افزایش حضور نظامی خود در منطقه کردند، به همین سبب دست داشتن اسرائیل در عملیات انفجار کشتی‌ها در بندر الفجیره(امارات) بعید نیست، اسرائیل منفعت زیادی در این عملیات دارد، زیرا انگشتان اتهام به سمت ایران نشانه خواهد رفت(مقامات سعودی و اماراتی انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه گرفته‌اند)